Znak Heliotropu

Z Wiedźmińska Wiki

Znak Heliotropu - proste magiczne zaklęcie wiedźmińskie. Rzucone w odpowiednim momencie, amortyzuje uderzenia o twardą powierzchnię, jak podłogę czy ścianę. Zatrzymuje też zaklęcia.

Znak występuje w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Znak heliotropu w grze wywołuje spowolnienie przeciwników wokół wiedźmina i ułatwia ich eksterminację.

Kobieta uniosła dłoń, z palców wystrzeliła złocista smuga. Geralt zareagował odruchowo, składając obie dłonie w Znak Heliotropu, wychwycił czar tuż przed twarzą, ale wyładowanie było tak silne, że cisnęło go w tył, na ścianę.

Ostatnie życzenie, str.

Fala dźwięku uderzyła w wiedźmina jak taran, pozbawiając oddechu, miażdżąc żebra, przeszywając uszy i mózg cierniami bólu. Lecąc do tyłu, zdążył jeszcze skrzyżować przeguby obu rąk w Znak Heliotropu. Czar w znacznej mierze zamortyzował impet, z jakim wyrżnął plecami o mur, ale i tak pociemniało mu w oczach, a reszta powietrza wyrwała się z płuc wraz z jękiem.

Ostatnie życzenie, str.

Dane z gry Wiedźmin: Gra Wyobraźni[edytuj | edytuj kod]

  • "Ten znak składa się krzyżując przeguby rąk. Pozwala on rozproszyć skierowaną w wiedźmina energię, pochodzącą z zaklęć ofensywnych, jak i fal dźwiękowych wysyłanych przez niektóre istoty, na przykład bruxy. Nie chroni przed pociskami fizycznymi w rodzaju kamieni czy strzał. Odbijając czar, trzeba odrzucić go wystarczająco daleko, gdyż podczas kontaktu zaklęcia z energią znaku ma miejsce niebezpieczna eksplozja."

Dane z gry Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

W grze komputerowej Wiedźmin znak heliotropu nie występuje.

 Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nazwa znaku pochodzi z języka Greckiego ;helios -słońce ,trepein -kierunek
  • Mod FCR przywraca ten znak do gry komputerowej Wiedźmin na miejsce Aksji.
  • Znak Heliotropu nie ma takiego samego działania w książce i w grze. Można dojść do tego wniosku po cytatach z książki, prównując z działaniem w Wiedźminie 2.