Ziemia

Z Wiedźmińska Wiki
Żywioł Ziemi

Ziemia- jeden z żywiołów. Z ziemi można, tak jak z pozostałych żywiołów, można czerpać moc magiczną. Wiele czarów należy do grupy "zaklęć ziemi", również magia wiedźmińska ma w swych znakach taki, jest nim znak Quen. Dodatkowo żywioł ziemia ma swojego geniusza, którym jest D'ao.

Magia Ziemi[edytuj | edytuj kod]

Dzięki zdolnościom magicznym czarodzieje mogą wywoływać lawiny głazów, powodować szybki wzrost roślin, trzęsienia ziemi, jej rozstąpienie się lub nawet przesunięcie gór. Wezwanie geniusza daje praktycznie nieograniczone możliwości.

- Nie rozumiem, dlaczego mam szukać tych... Znowu zapomniałam, jak to się nazywa...
- Intersekcje - podpowiedziała Yennefer, wyskubując rzepy, które wczepiły się jej w rękaw podczas przeprawy przez zarośla. - Pokazuję ci, jak je wykrywać, bo są to miejsca, z których można czerpać moc.
- Przecież ja już umiem czerpać moc! A sama uczyłaś mnie, że moc jest wszędzie. Po co więc łazimy po krzakach? W świątyni jest przecież pełno energii!
- Owszem, jest jej tam niemało. Dlatego właśnie wybudowano ją tam, a nie gdzie indziej. I dlatego też na terenie świątyni wydaje ci się, że czerpanie jest takie łatwe.
- Nogi mnie już bolą! Usiądźmy na chwilę, dobrze?
- Dobrze, brzydulko.
- Pani Yennefer?
- Słucham.
- Dlaczego zawsze czerpiemy moc z żył wodnych? Przecież energia magiczna jest wszędzie. Jest w ziemi, prawda? W powietrzu, w ogniu?
- Prawda.
- A ziemia... O, wszędzie tu dookoła pełno ziemi. Pod nogami. I wszędzie jest powietrze! A jeśli zechcemy ognia, to przecież wystarczy rozpalić ognisko i...
- Jesteś jeszcze za słaba, by wyciągnąć energię z ziemi. Za mało jeszcze wiesz, by udało ci się wydobyć coś z powietrza. A ogniem absolutnie zabraniam ci się bawić! Mówiłam już, pod żadnym pozorem nie wolno ci dotykać energii ognia!
- Nie krzycz. Pamiętam.

Krew elfów, str. 282

Zaklęcia:

Magowie ziemi:[edytuj | edytuj kod]