Zdenek

Z Wiedźmińska Wiki
People Zdenek full.png

Zdenek - podstarzały mistrz walk na pięści uważany w Temerii za najlepszego pięściarza na świecie.

Gry[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

O jego przeszłości niewiele wiadomo. „Zdenek” stanowił jego pseudonim, prawdziwe imię i nazwisko skrywa tajemnica, toteż często określa się go jako bezimiennego. Wiedźmin po raz pierwszy słyszy o nim w akcie IV od pokonanego w pojedynku pięściarskim Zelest Mecht. Wyjawia mu również kryjówkę Zdenka w południowej jaskini na opuszczonym cmentarzysku na bagnach. Nie wiadomo, dlaczego akurat tam zamieszkał, a wersja, że uciekał jak wszyscy przed wojenną zawieruchą wydaje się mało prawdopodobna, gdyż znajdował się tam jeszcze przed jej wybuchem.

Po spotkaniu z wiedźminem Zdenek, chociaż nieco szorstki, okaże się bardzo chętny do walki na pięści. Po pokonaniu go w pierwszej walce zarezerwuje sobie „prawo do rewanżu”, z którego korzystał już kiedyś kilkakrotnie wobec innych rywali. Przegrana Zdenka w drugiej walce sprawi, że Geralt otrzyma od niego wybity w tej bijatyce ząb Zdenka na pamiątkę.

Jednym z jego najgorętszych fanów był Zahin Schmartz, który za ząb Zdenka zapłaci 250 orenów. Ząb ten nie będzie konieczny do ukończenia zadania „Nie będzie bolało”, jeżeli gracz zamiast niego opchnie czaszkę barghesta.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

W drugiej odsłonie gry, podczas wykonywania zadania „Podziemny krąg” również mamy do czynienia z pięściarzem o tym imieniu, który również jest najmocniejszym zawodnikiem swojego aktu. Jego wygląd uległ zmianie, jest teraz łysy i ma czarną brodę.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

W Novigradzie można znaleźć martwe ciało, a przy nim list zaświadczający, że legitymujący się nim może walczyć pod pseudonimem „Zdenek”.