Zapiski rozbójnika

Z Wiedźmińska Wiki
Zapiski rozbójnika
Tw3 scroll4.png
Zawiera przydatne informacje.
Opis
Rynsztunek/slot
Przedmioty fabularne / Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Corpse of a cannibal near the shore, northwest of Wieś Stegny, east of the Wieś Kłyki peninsula
Cena bazowa
Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

These notes are found along with Zwyczajny klucz.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Zeszłego tygodnia żeśmy napadli we trzech na podróżnego. Wyglądał na takiego pierdołę, co to wystarczy głos podnieść, żeby miał mokro w nogawicach. No, ale pozory mylą, bo tak mieczem wywijał, że mnie ucho ujął, Olafowi w poprzek rzyć przeciął, tak że teraz ma poziomy rowek jeszcze i usiąść nie może, a Ivarowi tak przywalił rękojeścią w czoło, że do teraz mu się kręci w głowie.

W końcu go żeśmy zasiekli, wiadomo – każdy dupa, kiedy wrogów kupa. No i okazało się, że ledwie parę koron miał w mieszku, na palcu miedziany pierścionek – i tyle tych precjozów było. Wychodzi, że rabowanie to niezbyt dobry interes, bo więcej żeśmy zielarce zapłacili za połatanie, niźli złupiliśmy. No i wtedy Olaf powiedział, po kiego na podróżnych się czaić i karku nadstawiać, jak złoto dosłownie w ziemi leży – na cmentarzach? Trup się bronić nie będzie, więc ryzyko żadne. Nie trzeba czekać cały dzień, aż kto drogą przejedzie, bo na jednym mogilniku parę tuzinów ludzi już leży, każdy nagrobkiem oznaczony, nic tylko przebierać.

Tak sobie myślę i myślę i wychodzi mi, że Olaf niegłupio gada. Tedy od jutra od gościńca będziemy trzymać się z dala i na szabry jedziemy na groby.