Zapiski handlarza

Z Wiedźmińska Wiki
Zapiski handlarza
Tw3 scroll4.png
Zawiera przydatne informacje
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Monster nest southwest of Ursten
Cena bazowa
Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

These notes and some Wzmocniona skóra are found on the body of the trader, next to a dory by Zgnilec nest, near the water southwest of Ursten.

Zawsze mi się wydawało, że jestem jeno prostym handlarzem, co tu coś sprzeda, tu coś kupi, a przy okazji coś zarobi. No, ale wczoraj się dowiedziałem, że stanowię „strategiczne ryzyko”, i dlatego nie mogę przejechać przez most obsadzony przez Redańczyków. Kto wie, co mam na wozie, zapytał sierżant, może broń jakowąś szmugluję, albo szpiegowskie raporty? Kiedy mu powiedziałem, że mojego sukna i koronek bać się raczej nie trzeba, a listy wiozę tylko od szanownej małżonki, sierżant obił mnie rękawicą po pysku i kazał, cytuję, „spierdalać, zanim się wkurwi”, bo „jak przyjebie”, zobaczę „więcej gwiazd niż niejeden astronom”. Jak widać, elokwencja i dobre maniery nie są w szkole oficerskiej chyba specjalnie cenione, chociaż ciężko było odmówić wiarusowi pewnej kreatywności w lżeniu.

No, ale życie toczy się dalej. Wynająłem paru najemników i przewodnika, żeby mnie przeprowadzili na drugą stronę rzeki, obok mostu. Poślę wtedy sierżantowi całusa i ruszę w dalszą drogę.