Zangwebar

Z Wiedźmińska Wiki

Zangwebar - odległa kraina za morzami, w której żyją konie w czarne paski (są to prawdopodobnie zebry), tak jak w Ofirze.

Zangwebarczycy ozdabiają swoje zegary i kompasy wizerunkiem psiogłowców, które rzekomo żyją w puszczach tego kraju.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Zangwebar jest opisywany jako kraina zamorska, chociaż niektórzy uczeni Nordlingów, tacy jak Markus Hohlenberg, myślą, że jest to ten sam ląd połączony przesmykiem pustyń i sawann. Jego krajobraz waha się od pustkowi po gęste lasy z drzewami mimozy.

Klimat[edytuj | edytuj kod]

Pogoda tutaj jest tropikalna, tworząc idealne środowisko dla zwierząt, takich jak słynne pasiaste konie lub hieny jedzące padlinę.

Demografia[edytuj | edytuj kod]

Zangwebarczycy to przede wszystkim naród handlowy. Są często spotykani w portach Nordlingów zaangażowanych w handel. Sprzedają różne produkty, w tym korę mimozy, a nawet zniewolonych kynocefali. Psiogłowcy są często wygrawerowani na zegarach i kompasach Zangvebarczyków.

Znani obywatele Zangwebaru[edytuj | edytuj kod]

Dane z książek Sapkowskiego:[edytuj | edytuj kod]

Nie w tym rzecz. Za morzami, w Ofirze i Zangwebarze są białe konie w paski. Też nigdy ich nie widziałem, ale wiem że istnieją.

Miecz przeznaczenia, str. 300
Kupiłeś tego sporo, ale dość tanio, po trzydzieści pięć kopperów za funt, od zangwebarskiego faktora, owego Trufla czy Smardza.
Miecz przeznaczenia, str. 153
Nie ma Cintryjki? To za parę miesięcy gotów przedstawić nam cesarzową z Zerrikanii albo Zangwebaru!
Pani Jeziora, str. 130

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Zangwebar to dawna nazwa Zanzibaru (zobacz "S. Orgelbranda Encyklopedja Powszechna")