Zamek Królewski w Wyzimie

Z Wiedźmińska Wiki
Zamek królewski w Wyzima
Tw3-royal-palace.png
Opis
Typ
Zamek
Region
Wyzima
Mieszkańcy
Emhyr var Emreis
Morvran Voorhis
Usługi
link= Szybka podróż

Zamek królewski w Wyzimie - siedziba króla Foltesta znajdująca się w Wyzimie. Pojawia się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon jako jedna z pięciu dostępnych lokacji (nie licząc Toussaint).

Gry[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin (gra komputerowa)[edytuj | edytuj kod]

Foltest zaprasza Geralta do zamku. Goszczą tam również Velerad, Triss Merigold, Roderick de Wett i dworzanie. Wiedźmin dowiaduje się od króla, że Adda została ponownie zaczarowana w strzygę. Po rozmowie i naradzie ze wszystkimi, Biały Wilk ustala plan działania i zmierza z powrotem do Starej Wyzimy.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Po zdobyciu Temerii przez Nilfgaard Wyzima staje się kwaterą główną Nilfgaardczyków gdzie siedzibę w dawnym zamku Foltesta urządził sobie Emhyr var Emreis i dowodzi stąd swoimi armiami. Do zamku przybył cały dwór Emhyra jak również zmieniono nieco jego wystrój np. zamiast zbroi Temerskich Rycerzy są w nim teraz zbroje Nilfgaardczyków. Geralt trafia tu na samym początku gry po wykonaniu zadań w Białym Sadzie, gdzie od cesarza dowiaduje się, że ma odnaleźć Cirillę. Po tym dowiaduje się o przebiegach wojny oraz gdzie mógłby szukać. Zaraz później wiedźmin wyjeżdża do Velen.

Geralt wraca do Wyzimy po znalezieniu Umy, gdzie opowiada Emhyrowi o tym, czego się dowiedział i mówi, że kluczem do znalezienia Ciri jest ta przeklęta istota. Dostaje od cesarza połowę nagrody, drugą dostanie po przyprowadzeniu jego córki.

Kiedy Geralt zbiera sojuszników do bitwy z Dzikim Gonem, przyjeżdża do Wyzimy, żeby poprosić Emhyra o pomoc. Cesarz się zgadza, pod jednym warunkiem - dowodzić będzie generał Voorhis. Wiedźmin jednak nie wyraża na to zgody, przez co Emhyr odmawia udzielenia pomocy.

Geralt wraca do zamku jeszcze po bitwie, razem Ciri, jeśli sam jej to zaproponuje. Tam Emhyr może wręczyć mu resztę nagrody (od tego czy ją weźmie zależy zakończenie gry). Wtedy cesarz rozmawia z córką na temat umieszczenia jej na nilfgaardzkim tronie. Dziewczyna na początku się sprzeciwia, po czym wyjeżdża z wiedźminem do Velen.

Po raz ostatni Geralt zjawia się tam wyłącznie podczas dobrego zakończenia. Mówi cesarzowi, że Ciri zginęła, a wtedy Emhyr każe wiedźminowi odejść i nigdy nie wracać. Geralt wtedy wyjeżdża do Białego Sadu.

Ważniejsi Mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Król Foltest wybudował ten zamek po tym, jak w Starym Dworzyszczu, poprzedniej siedzibie temerskiej dynastii, zamieszkała strzyga.
  • Na dziedzińcu zamku znajduje się sekretny przycisk, który otwiera przejście do niewielkiego schowka, gdzie znajdują się zapiski pewnej zielarki, która podaje instrukcje jak ponownie zamienić w strzygę Addę Białą.