Zakon Płonącej Róży

Z Wiedźmińska Wiki
herb Zakonu Płonącej Róży przed śmiercią Jakuba de Aldersberga
herb Zakonu Płonącej Róży po śmierci Jakuba de Aldersberga
Jakub de Aldersberg jako Wielki Mistrz (Wiedźmin)

Zakon Płonącej Róży - Zakon rycerski, stworzony na potrzeby gry Wiedźmin.

Powstał w wyniku przekształcenia podupadającego Zakonu Białej Róży przez Jakuba de Aldersberga.

Zakon Płonącej Róży czynił przygotowania do ostatecznej walki z Wiewiórkami. Wielki Mistrz zakonu współpracował z Salamandrą chcąc za pomocą ich i Zakonu opanować Wyzimę, jednak plany te spełzły na niczym, gdyż główna siedziba Zakonu w Wyzimie oraz Salamandra została rozbita przez Geralta.

Dane z oficjalnej strony gry The Witcher[edytuj | edytuj kod]

  • "W tej sytuacji wielu przepowiada koniec świata - według tych wróżb, z północy nadejdzie lód, który pochłonie Królestwa Nordlingów. Wydaje się, że może w tym tkwić ziarno prawdy, gdyż zimy stają się dłuższe, a dni chłodniejsze... Niedawno założony Zakon Płonącej Róży uważa jednak, że potęga ognia ocali ludzi od lodu - ale przeżyją tylko ci, którzy będą postępować zgodnie z nakazami zakonnych rycerzy."
  • "W tym całym chaosie i zamieszaniu jawi się nowy bastion pokoju - Zakon Płonącej Róży. Należący do niego rycerze obiecują bezpieczeństwo i dobrobyt, a także zjednoczenie całej Północy. Twierdzą również, że jedynie potęga czczonego przez nich ognia zdoła powstrzymać nad chodzącą zimę, ale kataklizm przeżyją tylko ludzie północy. Zakon zyskuje na znaczeniu - królestwo Aedirn przekazało mu pewne ziemie, z których prowadzi on wojnę z elfami z Doliny Kwiatów. Wydaje się, że wojowniczy mnisi dążą do wkupienia się w łaski możnych z północy i zapanowania nad zamieszkiwanymi dotychczas przez elfy pustkowiami."

Znani członkowie Zakonu[edytuj | edytuj kod]

Wielcy Mistrzowie Zakonu[edytuj | edytuj kod]

  • Jakub de Aldersberg
  • Zygfryd z Denesle

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Zygfryd z Denesle jako Wielki Mistrz (Wiedźmin 2)
Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Po powstaniu w Wyzimie i śmierci Wielkiego Mistrza - Jakuba de Aldersberg, w Zakonie panuje chaos. Wtedy to też Radowid przejmuje pieczę na organizacją nadając im ziemie wokół Roggeven. Zakon odcina się od polityki byłego Wielkiego Mistrza, zmienia nawet ustanowiony przez niego herb - róża już nie płonie, jest otoczona złotą wstęgą. Zakon rezygnuje ze wszystkich swoich dotychczasowych włości i w całości przenosi się do Redanii.

Podczas obrad w Loc Muinne Zakon płonącej Róży jest zobowiązany za utrzymanie pokojowego wydźwięku obrad.

Jeśli Geralt zadecydował się pomóc Zakonowi (pierwsza części gry), nowym Wielkim Mistrzem zostaje Zygfryd z Denesle. Spotykamy go na czele oddziałów stacjonujących z elfickim amfiteatrze.

Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Każdy może zostać zakonnikiem, nawet wiedźmin.
  • Zakon zajmuje się także darmowym zabijaniem potworów, przez co stanowi mocną konkurencję dla wiedźminów.
  • Zygfryd, jak Wielki Mistrz, ma zamiar wybudować na terenie Roggeven zamek nie do zdobycia.
  • Po zabiciu rycerza zakonu Płonącej Róży w grze Wiedźmin, Geralt poszukiwany jest listem gończym. Niedługo po tym, niezależnie od woli gracza, spotyka Łowcę Głów, który proponuje mu walkę lub zapłatę 1000 orenów łapówki w zamian za uniewinnienie.

Wiedźmin (gra komputerowa)[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]