Yarpen Zigrin

Z Wiedźmińska Wiki
Yarpen w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

Yarpen Zigrin - krępy, brodaty krasnolud, przyjaciel Geralta, razem uczestniczyli m.in. w polowaniu na złotego smoka Villentretenmertha w opowiadaniu Granica możliwości. Brał udział w bitwie pod Brenną.

Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery.

(...)podpowiedział Yarpen Zigrin, krępy, brodaty krasnolud, wtaczając w ogień olbrzymi, smolny karcz przytaszczony z zarośli.
Miecz przeznaczenia, str. 27

- Yarpen Zigrin - stwierdził Geralt, zaskoczony. - Nikt inny, a Yarpen Zigrin we własnej brodatej osobie!
(...)
Krasnolud podszedł, wyciągnął rękę. Jego uścisk mógł śmiało pójść w zawody z żelaznymi obcęgami.

Krew elfów, str. 118

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

Komiks[edytuj | edytuj kod]

W komiksie Bogusława Polcha (rysunki) i Macieja Parowskiego (scenariusz), Yarpen pojawia się po raz pierwszy w albumie Geralt jako członek bandy siedmiu gnomów Renfri (mimo że nie jest gnomem, a krasnoludem), później zaś w albumie Granica możliwości, opartym na opowiadaniu o tym samym tytule.

Film i serial[edytuj | edytuj kod]

W filmie i w 4. odcinku serialu zatytułowanym Smok (opartym na opowiadaniu Granica możliwości), w rolę Yarpena Zigrina wcielił się Jarosław Boberek.

Gra komputerowa[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

W grze komputerowej Wiedźmin Yarpen wspomniany jest przez Jaskra na imprezie u Shani jako obecny przy śmierci Geralta.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Yarpena można spotkać podczas pobytu w Vergen - niezależnie od "Ścieżki" którą obraliśmy.

Jarosław Boberek użyczył głosu Yarpenowi Zigrinowi w drugiej odsłonie gry.

Gra karciana[edytuj | edytuj kod]

W grze Wiedźmin: Przygodowa gra karciana znaleźć można kartę Yarpena, mimo że nie pojawia się on w grze komputerowej, na której oparta jest karcianka.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jarosław Boberek znany z roli Yarpena w filmie, serialu i drugiej części gry. Użyczył głosu Magistrowi w pierwszej odsłonie gry komputerowej.
  • W burdelu Królowej Nocy wisi portret filmowego Yarpena.
  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer .