Yarpen Zigrin

Z Wiedźmińska Wiki
Yarpen Zigrin
G S Yarpen Zigrin.jpg
Informacje podstawowe
Pochodzenie
Mahakam
Tytuł(y)
Oficer
Profesja
Najemnik (profesja)
Płeć
Mężczyzna
Rasa
Krasnolud
Przynależność
Ochotniczy Hufiec Mahakamski (dawniej)
Klan Zigrinów (dawniej)
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Brązowy
Kolor oczu
Brązowy
Informacje rodzinne
Inni krewni
Gabor Zigrin (kuzyn)
Wystąpienia

Yarpen Zigrin - krępy , brodaty krasnolud , najemnik , przyjaciel Geralta z Rivii.

Razem z wiedźminem uczestniczył między innymi w polowaniu na złotego smoka Villentretenmertha w opowiadaniu Granica możliwości. Brał udział w bitwie pod Brenną.

Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery.

Do drużyny Yarpena należeli:

Historia[edytuj | edytuj kod]

Yarpen urodził się w Mahakamie i należał do szanowanego klanu Zigrinów , ale młodym krasnoludom nie udało się dostosować do lokalnych reguł i praw z niepokojem respektowanym przez wszystkich miejscowych. Następnie Zigrin opuścił swój klan i opuścił Mahakam .

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Po II wojnie Północy z Nilfgaardem mieszkał w Vergen i walczył po stronie Saski Smokobójczyni.

On i jego Kompania są odpowiedzialni za zabicie Ocvista z Kwarcowej Góry.

Po III wojnie Północy z Nilfgaardem zamieszkał w Mahakamie.

(...)podpowiedział Yarpen Zigrin, krępy, brodaty krasnolud, wtaczając w ogień olbrzymi, smolny karcz przytaszczony z zarośli.

Miecz przeznaczenia, str. 27

- Yarpen Zigrin - stwierdził Geralt, zaskoczony. - Nikt inny, a Yarpen Zigrin we własnej brodatej osobie!
(...)
Krasnolud podszedł, wyciągnął rękę. Jego uścisk mógł śmiało pójść w zawody z żelaznymi obcęgami.

Krew elfów, str. 118

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

Komiks[edytuj | edytuj kod]

W komiksie Bogusława Polcha (rysunki) i Macieja Parowskiego (scenariusz), Yarpen pojawia się po raz pierwszy w albumie Geralt jako członek bandy siedmiu gnomów Renfri (mimo że nie jest gnomem, a krasnoludem), później zaś w albumie Granica możliwości, opartym na opowiadaniu o tym samym tytule.

Film i serial[edytuj | edytuj kod]

W filmie i w 4. odcinku serialu zatytułowanym Smok (opartym na opowiadaniu Granica możliwości), w rolę Yarpena Zigrina wcielił się Jarosław Boberek.

W serialu the witcher w postać Yarpena wcielił się Jeremy Crawford , natomiast głosu użyczył Maksymilian Michasiów.

Gry[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

W grze komputerowej Wiedźmin Yarpen wspomniany jest przez Jaskra na imprezie u Shani jako obecny przy śmierci Geralta.Portret filmowego Yarpena granego przez Jarosława Boberka zawieszony jest na ścianie w burdelu Królowej Nocy oraz w kryjówce wilkołaka Vincenta Meisa.

W modyfikacyjnej przygodzie "Wesele" pojawia się wraz z całą (oprócz Paulie Dahlberga) drużyną krasnoludów (Yannick Brass, Lucas Corto, Regan Dahlberg, Xavier Moran). Przy pierwszej rozmowie naśmiewa się z Geralta z powodu jego ślubnego stroju, który według opinii krasnoluda jest niesamowicie zniewieściały - sugeruje, że Geralt i Jaskier to homoseksualiści, że powinien sobie zmienić imię na "Geraltia" i pożyczyć od Triss damskie ozdóbki, oraz że gdyby przyszedł nago, nikt by nie wątpił w jego męskość, na co Biały Wilk reaguje "Podziwiam cię, Yarpen. Ty i twoja kompania przebyliście taki szmat drogi, żeby się ze mnie ponabijac". Kulminacją stosowania przez niego rubasznych dowcipów jest bijatyka z Geraltem, do jakiej dochodzi po niewybrednych żartach do Zoltana Chivaya odnośnie do jego narzeczonej Eudory Breckenriggs- celowo przekręca nazwisko na odgłos żaby "Brekekek", czyni aluzję Zoltanowi, że stał się wrażliwszy, i że gdyby zabrać mu Eudorę, a podłożyć granitową ścianę, przebiłby się samym penisem do gór trzy razy i z powrotem. Wywiązuje się wówczas walka na pięści z nim i Geraltem, jednak może wystąpić w trakcie niej bug - na parterze karczmy Yarpen znika, a Geralt jest nieustannie w trybie walki na pięści, za to na wyższym piętrze nie da się go pokonac - gdy następuje sekwencja powalenia na łopatki krasnoluda, ten powraca i dalej walczy i tak w nieskończoność. Występuje z modelem postaci siwobrodego krasnoluda w niebieskim kubraku.

W notatniku dołączonym do opakowania Edycji Rozszerzonej gry "Wiedzmin" zostaje wspomniany w kartkach z dziennika Jaskra jako m.in. jako autor przyśpiewki "Nie będę się żenił", w której zaśmiewa się, że będzie "pożyczał" małżonkę od Zoltana, oraz jako współuczestnik ostrej libacji z użyciem przepalanki w alkoholu.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Yarpena można spotkać podczas pobytu w Vergen - niezależnie od "Ścieżki" którą obraliśmy.

Jarosław Boberek użyczył głosu Yarpenowi Zigrinowi w drugiej odsłonie gry.

Gra karciana[edytuj | edytuj kod]

W grze Wiedźmin: Przygodowa gra karciana znaleźć można kartę Yarpena, mimo że nie pojawia się on w grze komputerowej, na której oparta jest karcianka.

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

The Witcher (po polsku Wiedźmin)[edytuj | edytuj kod]