Wszerad

Z Wiedźmińska Wiki
Wszerad
Tw3 journal vserad.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Brązowy
Kolor oczu
Brązowy
Tytuł(y)
Baron Wrońców i władca Velen
Narodowość
Temeria

Wszerad był baronem Velen, jednak gdy wybuchła wojna uciekł przed Nilfgaardczykami wraz z córką i służącymi na Kłomnicę do wieży maga Aleksandra. Wkrótce potem wyspę zaatakowali głodni i zdesperowani chłopi, mordując przy tym wszystkich mieszkańców, w tym Wszerada.

Na wieść o zbliżających się wojskach nilfgaardzkich wielu rycerzy, baronów i szlachetnie urodzonych, zamiast myśleć o obronie ojczyzny, rzuciło się do ucieczki. Zostawili rodowe siedziby na pastwę najeźdźcy. Tak było i w przypadku dziedzica Wszerada, lokalnego veleńskiego możnowładcy, który porzucił Wrońce i wraz z rodziną schronił się w wieży, na wyspie Kłomnicy.

Niejasne okoliczności masakry, do jakiej tam doszło, stały się źródłem legend.
Wedle jednej z legend, Wszerad nieczuły na ludzką krzywdę, kazał otruć chłopów, którzy przybyli do niego z prośbą o żywność. Wówczas trudno było stwierdzić, ile prawdy może kryje się w tej opowieści.
Prawda okazała się o wiele prostsza. Wszerada zdradziecko zamordowali jego dawni poddani, powodowani chciwością, zawiścią i zwykłym skurwysyństwem – tak powszechnymi dla ludzkiego gatunku.

Zadanie[edytuj | edytuj kod]

Ciekaowstki[edytuj | edytuj kod]

  • Historia Wszerada jest nawiązaniem do legendy o Popielu.