Wstęp do magii stosowanej

Z Wiedźmińska Wiki
Wstęp do magii stosowanej
Tw3 book blue.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
19 – 25 Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 – 4 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

A copy of this book can be found inside the elven mage's laboratory in the ruins northwest of Wieś Stegny. It can also be purchased from the following merchants:

Magia jest nauką o ujarzmianiu, podporządkowywaniu i wykorzystywaniu mocy żywiołów. Jest także ucieleśnieniem Chaosu, dlatego nikt, kto nie ma odpowiedniego przygotowania, nie powinien angażować się w żaden z jej obszarów. Wytrawni czarodzieje czynią magię sztuką, lecz droga do wirtuozerii wymaga lat praktyki, studiów, zaangażowania oraz wrodzonego talentu. Magia została zaszczepiona w naszym świecie podczas Koniunkcji Sfer, a odkryta jako byt żywy, plastyczny i poddający się ukierunkowaniu – tuż po niej.

Nieznane jest imię pierwszego czarodzieja, który odkrył w sobie talent i podporządkował sobie moc, wiadomo nam jednak, że w stosunkowo krótkim czasie od odkrycia magii, zaczęły się tworzyć grupy, w ramach których utalentowane istoty wspólnie pracowały nad rozwijaniem swoich zdolności. Ten okres zwykło się brać za początek magii jako nauki, a owe grupy – za pierwowzór szkół magicznych. Podstawowymi obszarami, z których można czerpać moc magiczną, są: ziemia, woda, powietrze oraz ogień. W księdze, którą trzymacie przed sobą, każdemu z nich został poświęcony osobny rozdział, z uwzględnieniem stopnia trudności i zagrożeń związanych z poszczególnymi żywiołami.