Wolne Państwo Saskii

Z Wiedźmińska Wiki

Wolne Państwo Saskii
Stolica Vergen
Ustrój polityczny Monarchia
Głowa państwa  Saskia
Jednostka monetarna Marka Aedirn
Herb
nieoficjalny
propozycja herbu
propozycja herbu
Flaga
nieoficjalna
Flag Saskia.png

Wolne Państwo Saskii - państwo utworzone przez Saskię w Dolinie Pontaru (górnym Aedirn). Teoretycznie kraj bez uprzedzeń, tolerujące wszystkie narody i rasy. Państwo w którym elfy, ludzie, czarodzieje, a nawet trolle będą żyć obok siebie. Taki kraj widziała Saskia. Jednak Loża miała inny plan co do Wolnego Państwa. Czarodziejki miały zamiar przejąć kraj i wykorzystać do własnych celów. Na czele tego narodu miały stać Filippa Eilhart i Sheala de Tancarville. Jeśli Geralt odczaruje Saskię, prawdopodobnie odzyska ona władzę w swym państwie. 

Północną granice Wolnego Vergen stanowi Pontar, południową i zachodnią jego dopływ Dyfne. Zaś wschodnią Góry Sine.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Głową państwa miała zostać Saskia, która odparła wojska Henselta i na obradach w Loc Muinne mianowała się królową Saskią. Nowa władczyni charakteryzowała się honorem, odwagą, walecznością oraz oddaniem wobec swojego kraju i podwładnych. Jednak po zwycięskiej bitwie z Kaedweńczykami Loża, w osobie Filippy Eilhart i Sheali de Tancarville, miała inny plan co do Wolnego Państwa. Chciały one przejąć władzę i wykorzystać ją do własnych celów. Czarodziejki zawładnęły umysłem Saskii, by zostać de facto rządzącymi. Ich plan legł jednak w gruzach, gdyż Radowid V skazał i oślepił Eilhart. Tancarville została rozerwana przez skażony portal lub zginęła później w więzieniu, a omamiona czarem Saskia została obezwładniona przez Geralta z Rivii. Do odczarowania Saskii potrzebny był magiczny sztylet Filippy Eilhart, który był w jej domu.

Po wydarzeniach z Loc Muinne Nilfgaard rozbił obrońców Vergen, a za ich upór miasto zostało zrównane z ziemią, sama Saskia jest ukazana jak bohatersko walczy jako smoczyca. Po przegranej bitwie z Nilfgaardczykami, terytorium Państwa Saskii należy do strefy wpływu Nilfgaardczyków.

Po zakończeniu III wojny Nordlingów z Cesarstwem Nilfgaardu, w zależności od wyborów Geralta, Wolne Państwo Saskii mogło pozostać pod okupacją Cesarstwa, zostać podbite przez Radowida V lub zjednoczyć się z Redanią pod przewodnictwem kanclerza Dijkstry.

Ważniejsze miasta[edytuj | edytuj kod]

Ważniejsze Postacie[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Wolne Państwo zostaje stworzone tylko gdy poszlismy Ścieżką Iorwetha. W przeciwnym razie te tereny należą do Kaedwen.
  • Podczas wydarzeń z Sagi, czarodziejki z Loży chciały, aby istniało państwo z czarodziejką na czele. Możliwe, że przejmując władzę w Wolnym Państwie, realizowały te plany.