Wolna Kompania Redańska

Z Wiedźmińska Wiki
the Everec coat of arms - symbol of the Company

Wolna Kompania Redańska, znani też jak Dzicy (od dzika w herbie) – elitarna jednostka bojowa składająca się z doświadczonych żołnierzy pochodzących z rodzin arystokratycznych. Zostali sfinansowani przez Redanię w celu wsparcia regularnych sił i Redańskiego Korpusu Królewskiego podczas III Wojny Północnej.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia[edytuj | edytuj kod]

Byli oni zażartymi wojownikami, fanatycznie oddanymi swojemu przywódcy, ale brakowało im dyscypliny. Jak powiedział sam Olgierd von Everec, w głębi serca są to moczymordy i hultaje, którzy nadają się jedynie do walki i do picia.

Znani członkowie Wolnej Kompanii[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Wolna Kompania Redańska jest najprawdopodniej nawiązaniem do Kozaków, którzy byli często nazywani "Dzikimi" przez szlachtę, a ich przywódca był podczas wojny nazywany "Atamanem". Potwierdzają to również ich broń i wygląd. Szabla Olgierda ma ten sam kształt co "шашка", broń kozaków. Kozacy również mieli ogoloną glowę, z wyjątkiem celowo długiego pasma włosów, który można zobaczyć u niektórych dzikich. A także strój Olgierda jest bardzo podobny do tego który nosi ataman.