Wywerna

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Wiverna)
Wywerna w grze Wiedźmin

Wywerna lub Wiwerna - w Starszej Mowie wyvern, potwór znany z Sagi o Wiedźminie. Często mylony przez ludzi ze smokiem ze względu na budowę ciała. Druidzi często oswajają wywerny i używają do swoich potrzeb. Występuje w grze Wiedźmin.

Wiwerna w grze Wiedźmin
Wiwerna w grze Wiedźmin
Szkic głowy wiwerny
Wizerunek z Gry Wyobraźni

I było coś, co żyło tylko po to, by zabijać. Z głodu, dla przyjemności, powodowane czyjąś chorobliwą wolą, z innych przyczyn. Mantikora, wyvern, mglak, żagnica, żyrytwa, przeraza, leszy, wampir, ghul, graveir, wilkołak, gigaskorpion, strzyga, zjadarka, kikimora, wipper.

Ostatnie życzenie, str. 121

Są pewne różnice - mruknął Geralt, wciąż pod nie­przyjaznym wzrokiem kocura.
- Są - zgodził się Codringher. - Ty jesteś wiedźminem anachronicznym, a ja wiedźminem nowoczesnym, idącym z duchem czasu. Dlatego ty wkrótce będziesz bezrobotny, a ja będę prosperował. Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie już na świecie. A skurwysyny bę­dą zawsze.

Czas pogardy, str. 20

W klatce, wybitnie dla niego za ciasnej, leżał zwinięty w kłębek jaszczur, pokryty ciemną łuską o dziwnym ry­sunku. Gdy dziobaty stuknął w klatkę tyczką, gad zaszamotał się, zazgrzytał łuskami o pręty, wyciągnął długą szyję i zasyczał przeszywająco, demonstrując ostre, białe, stożkowate zęby, silnie kontrastujące z niemal czarną łu­ską dookoła paszczy.

Czas pogardy, str. 76

Pręty klatki wyłamały się z trzaskiem, wiwerna wy­darła się na zewnątrz. Dziobaty zeskoczył z podestu i usi­łował powstrzymać ją tyczką, ale potwór wytrącił mu ją jednym ciosem łapy, zwinął się i smagnął go kolczastym ogonem, zamieniając ospowaty policzek w krwawą miaz­gę. Sycząc i rozwijając pokaleczone skrzydła, wiwerna sfrunęła z podestu, rzucając się na Ciri, Fabia i giermka, usiłujących pozbierać się z ziemi.

Czas pogardy, str. 80

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • W Gors Velen złapaną wiwernę pokazywano jako bazyliszka. Podczas pokazu wywerna uwolniła się z klatki, w chwilę później została zabita przez Ciri.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]