Windhalm

Z Wiedźmińska Wiki

Windhalm – diuk Attre, przywódca rebeliantów.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W 1251 roku przyjechał do Cintry na piętnaste urodziny Pavetty, gdzie starał się o rękę królewny. Dwunastoletniego księcia najprawdopodobniej posłał jego ojciec, ówczesny władca Attre. Przybył do Cintry w towarzystwie rycerza Rainfarna.

W czasie wojen z Nilfgaardem diuk był przywódcą rebeliantów w prowincji. Bunt został ostatecznie stłumiony, niewielu zdołało zbiec do Verden, a sam Windhalm został pojmany. Zginął publicznie w straszliwych męczarniach, na zlecenie Emhyra var Emreisa. Miał 28 lat.

Dane z książek Sakowskiego[edytuj | edytuj kod]

Rebelia w Prowincji została stłumiona. Rozbiliśmy buntowników. Tylko niewielu zdołało zbiec do Verden. Pojmaliśmy przywódcę, diuka Windhalma z Attre.

Krew elfów, str. 215

Każ go ściąć. Nie... Nie ściąć. Stracić w inny sposób. Spektakularnie, długo i okrutnie. I publicznie, ma się rozumieć. Konieczny jest przykład grozy. Coś takiego, co odstraszy innych. Tylko proszę, Coehoorn, oszczędź mi szczegółów.

Krew elfów, str. 215

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Dwunastoletni Windhalm, wtedy jeszcze jako książę Attre, był jednym z pretendentów do ręki Pavetty, królowej Cintry.