Willemer

Z Wiedźmińska Wiki

Willemer (później Wilmeryusz) - kapłan z Wyzimy, zasiadał w Radzie Królewskiej Foltesta z Temerii. Nie lubi czarodziejek. Był prowokatorem Polowań na czarownice. Na jego rozkaz ginie Filippa Eilhart, po czym sam ginie zjedzony przez robaki. Jego ciało zostało wrzucone do rzeki.

- Na bogów wojewodo - zachłysnął się kapłan Willemer - toć to poseł! Osoba święta i nietykalna! Nie godzi się...

Czas pogardy, str. 217

Tak, pomyślał kapłan Willemer, miejsca zajmowane przez czarodziejów, tu, na królewskim dworze w Wyzimie pozostaną puste bardzo długo. Kto wie czy nie na zawsze.

Czas pogardy, str. 218-219

Kiedyś popełnisz błąd, myślał kapłan Willemer, patrząc na lśniące, karminowe wargi Filippy. Kiedyś któraś z was popełni błąd. Zgubi was zadufanie, arogancja i pycha. Spiski, które knujecie. Niemoralność. Ohyda i perwersja, której się oddajecie. Wszystko wylezie na jaw, rozejdzie się smród grzechów waszych, gdy popełnicie błąd. Musi przyjść taka chwila. A nawet, jeśli błędu nie popełnicie, znajdzie się sposobność, by was czymś obarczyć. Spadnie na ludzkość jakaś plaga, może zaraza albo epidemia... Wtedy winę zwali się na was.. Was obarczy się winą za to, że nie zdołałyście pladze zapobiec, za to, że nie zdołałyście usunąć jej skutków. Wy będziecie wszystkiemu winne. I wtedy rozpali się stosy.

Pani Jeziora, str. 438