Wiedźmińskie Znaki

Z Wiedźmińska Wiki
Icon disambig.svg Ten artykuł dotyczy the book from Wiedźmin 3. Informacje o main article znajdziesz tutaj: Znaki.
Wiedźmińskie Znaki
Tw3 book brown3.png
Wiedźmińskie Znaki. Magii Prymitywnej Opisanie.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakup
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
19 – 25 Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 – 4 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

One copy of this book can be found in Triss' wrecked apartment in Novigrad.

Niby muł, co ani osłem, ani koniem nie jest, choć cechy ma obu, tak wiedźminów nie można zaliczyć ani w szeregi obdarzonych magicznemi talentami, ani do pospólstwa prostego.

Wiedźmini potrafią rzucać proste zaklęcia, zwane Znakami, czerpiące z podstaw telekinezy (Aard), pirokinezy (Igni), hipnozy (Aksji), et cetera. Nie są jednak w stanie opanować żadnych zaawansowanych zaklęć, co więcej, odnoszą się do magii z rezerwą i nieufnością. Powszechny jest wśród nich irracjonalny, graniczący z zabobonem strach przed teleportacją (a przypomnijmy – wypadki śmiertelne przy podróży translokacyjnej zdarzają się tylko w jednym przypadku na sto!).

Wynika to niechybnie z tego, iż wiedźmini nie posiadają wrodzonych talentów magicznych, lecz nabywają je w trakcie osławionych Prób Traw. Można więc rzec, że rzucanie przez nich zaklęć jest wbrew naturze – jak i zresztą wszystko, co wiedźminów się tyczy.