Wiedźmińska szkoła cechu Kota

Z Wiedźmińska Wiki
The witcher cat school medallion.png

Szkoła Kota jest jednym z cechów wiedźmińskich. Jej symbolem jest medalion w kształcie kociej paszczy z wyszczerzonymi kłami.

Dane z gry GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana[edytuj | edytuj kod]

Wpis z Księgi Nagród[edytuj | edytuj kod]

Zwój 1: Wiedźmińskie cechy mają różne reputacje. Niedźwiedzie to mruki i raptusy. Wilki – tradycjonaliści. A Koty? Chętniej niż srebrnego miecza używają stalowego. Tego na ludzi.

Zwój 2: W odróżnieniu od wiedźminów z innych cechów, Koty nie były przywiązane do idei neutralności i chętnie najmowali się jako szpiedzy czy skrytobójcy. Nic dziwnego – te zlecenia były lepiej płatne i mniej niebezpieczne, niż polowania na potwory.

Zwój 3: Koty zyskały złą sławę – w końcu zaczęli się ich obawiać nawet królowie. Jak się okazało, nie był to jednak powód do chełpienia się, tylko przestroga. Władcy bowiem nie lubią się bać…

Zwój 4: Pewnego dnia na teren Szkoły Kota wkroczyło wojsko – i, w trwającej trzy dni krwawej rzezi, wybiło wszystkich przebywających tam wiedźminów. A reszta? Krąży po świecie. Źli, żądni zemsty, nie mają nic do stracenia…

Skrzynia 1: Koty znane są z tego, że w szale bitwy tracą nad sobą kontrolę. Choćby przeciwnicy się poddali, choćby błagali o litość – nie przestają zabijać. Przekonali się o tym mieszkańcy veleńskiego Dobrowa. Zamiast wynagrodzić wynajętego wiedźmina za wykonanie zadania, postanowili zaoszczędzić… i zadźgać go widłami. Gatean – tak bowiem zwał się ów zabójca potworów – przeżył zdradziecki cios. A następnie wyrżnął całą wieś, łącznie z kobietami, starcami i dziećmi, które nie miały w tym spisku żadnego udziału. Masakrę przeżyła tylko jedna dziewczynka, Miłka…

Skrzynia 2: Co sprawia, że wiedźmini ze Szkoły Kota są tak okrutni i porywczy? Powszechnie uważa się, że to efekt uboczny opracowanych w tym cechu mutacji. Zamiast tłumić emocje, tak jak u wiedźminów z innych szkół, kocie dekokty ponoć jeszcze je potęgowały, mieszając zmysły. Nim odkryto błąd w formule, było już za późno: nowe pokolenie wiedźminów, które przejęło kontrolę nad szkołą, ani myślało go usuwać.

Skrzynia 3: Choć Ciri trenowała w Szkole Wilka, nosiła właśnie medalion ze Szkoły Kota. Odebrała go niesławnemu łowcy głów, Leo Bonhartowi. Bonhart chełpił się tym, że jako jeden z niewielu był w stanie pokonać w boju wiedźminów – czego dowodem były właśnie przypięte do pasa srebrne wisiory. Łowca głów miał ich w kolekcji aż trzy… Czwartego jednak zdobyć już nie zdążył. Z rozciętym przez Ciri gardłem, skonał na zimnej posadzce zamku Stygga.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Szkoła Kota opracowała wiedźmiński styl walki skupiający się na szybkości, precyzji, i zręczności. Wiedźmini posługujący się tym stylem nie zadawają ogromnych obrażeń w regularnej walce, ale potrafią zadawać straszliwe rany dzięki precyzyjnym cięciom wymierzonym w słabe punkty. Ich wyposażenie jest zaprojektowane po to, by chronić przy jednoczesnym zapewnieniu swobody ruchów. Jest to także jedyna szkoła, która przyjmowała kobiety jako kandydatów na wiedźminów.[1]

Wśród innych wiedźminów, Koty były pariasami. W przeciwieństwie do swoich kolegów po fachu, rutynowo przyjmowali zlecenia na ludzi, powoli stając się zwykłymi kryminalistami. Jednym z czynników, który mógł spowodować degenerację cechu był proces mutacji, który u wielu wiedźminów wywoływał psychozę... Oczywiście, istnieje też możliwość, że był to jedyny proces mutacji który osiągał cel: Wiedźmini ze szkoły Kota stawali się faktycznie wypranymi z uczuć i empatii maszynami do zabijania.

Koty odpowiadają za zdradzenie szkoły Wilka i doprowadzenia do masakry w Kaer Morhen. Geralt zetknął się z jednym wiedżminem szkoły, Brehenem. Inny został usieczony przez Bonharta, a jego medalion przypadł w udziale Ciri w czasie walk w zamku Stygga.

Znani wiedźmini ze szkoły Kota[edytuj | edytuj kod]

W książkach Sapkowskiego[edytuj | edytuj kod]

W komiksach[edytuj | edytuj kod]

W innych źródłach[edytuj | edytuj kod]

  • Zamir - wiedźmin-renegat, odpowiedzialny za zabicie Ivo Creygena oraz rzeź druidów z Kręgu Angreńskiego. Pojawia się w nieoficjalnej przygodzie Rozdroża do gry komputerowej Wiedźmin. Zależnie od wyboru, może zginąć z ręki Geralta z Rivii bądź odejść wolno.

W grach komputerowych [edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]