Wiedźmińska szkoła cechu Kota

Z Wiedźmińska Wiki
The witcher cat school medallion.png

Szkoła Kota jest jednym z cechów wiedźmińskich. Jej symbolem jest medalion w kształcie kociej paszczy z wyszczerzonymi kłami.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Szkoła Kota opracowała wiedźmiński styl walki skupiający się na szybkości, precyzji, i zręczności. Wiedźmini posługujący się tym stylem nie zadawają ogromnych obrażeń w regularnej walce, ale potrafią zadawać straszliwe rany dzięki precyzyjnym cięciom wymierzonym w słabe punkty. Ich wyposażenie jest zaprojektowane po to, by chronić przy jednoczesnym zapewnieniu swobody ruchów. Jest to także jedyna szkoła, która przyjmowała kobiety jako kandydatów na wiedźminów.[1]

Wśród innych wiedźminów, Koty były pariasami. W przeciwieństwie do swoich kolegów po fachu, rutynowo przyjmowali zlecenia na ludzi, powoli stając się zwykłymi kryminalistami. Jednym z czynników, który mógł spowodować degenerację cechu był proces mutacji, który u wielu wiedźminów wywoływał psychozę... Oczywiście, istnieje też możliwość, że był to jedyny proces mutacji który osiągał cel: Wiedźmini ze szkoły Kota stawali się faktycznie wypranymi z uczuć i empatii maszynami do zabijania.

Koty odpowiadają za zdradzenie szkoły Wilka i doprowadzenia do masakry w Kaer Morhen. Geralt zetknął się z jednym wiedżminem szkoły, Brehenem. Inny został usieczony przez Bonharta, a jego medalion przypadł w udziale Ciri w czasie walk w zamku Stygga.

Znani wiedźmini ze szkoły Kota[edytuj | edytuj kod]

W książkach Sapkowskiego[edytuj | edytuj kod]

W komiksach[edytuj | edytuj kod]

W innych źródłach[edytuj | edytuj kod]

  • Zamir - wiedźmin-renegat, odpowiedzialny za zabicie Ivo Creygena oraz rzeź druidów z Kręgu Angreńskiego. Pojawia się w nieoficjalnej przygodzie Rozdroża do gry komputerowej Wiedźmin. Zależnie od wyboru, może zginąć z ręki Geralta z Rivii bądź odejść wolno.

W grach komputerowych [edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]