Wiedźmińska szkoła cechu Żmii

Z Wiedźmińska Wiki
Wiedźmiński medalion cechu Żmii

Szkoła Żmii - Jedna ze szkół wiedźmińskiego cechu rezydująca w nieokreślonym miejscu w cesarstwie Nilfgaardu. Wspomniana została w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Jej symbolem jest medalion w kształcie poskręcanego węża. Przed laty szkoła przestała funkcjonować, cesarz Emhyr var Emreis obiecał odbudowę szkoły w zamian za zasługi Królobójców.

Dane z gry GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana[edytuj | edytuj kod]

Wpis z Księgi Nagród[edytuj | edytuj kod]

Zwój 1: Mówi się, że wiedźmini zapożyczali cechy właściwe zwierzętom, które obrali za symbol swej szkoły. Z pewnością było to prawdą w przypadku Żmij. Byli zwinni, szybcy… I chętnie korzystali z zabójczych trucizn.

Zwój 2: Tak jak w przypadku pozostałych cechów, z wyjątkiem Wilka, nikt nie wie, gdzie mieściła się Szkoła Żmij. Wiadomo jedynie, że znajdowała się gdzieś na południe od Jarugi – w Nilfgaardzie.

Zwój 3: Nic zatem dziwnego, że Żmije były mniej przywiązane do zasady neutralności, niż pozostali wiedźmini. Cesarstwo nie akceptuje takiej postawy. Można być tylko jego sługą – bądź wrogiem.

Zwój 4: Dlatego właśnie niewielu przyjęło ze zdziwieniem informację, że zabójca Demawenda i Foltesta nosił medalion w kształcie żmii… Jak i to, że za serią zabójstw stał szykujący się do wojny Nilfgaard.

Skrzynia 1: Dziś Szkoła Żmii już nie funkcjonuje. Nie wiadomo dokładnie, jaki spotkał ją los – zapewne Emhyr var Emreis zamknął ją, kiedy tylko przestała być dlań przydatna. Znając cesarza i jego metody, można również podejrzewać, że zamknięcie Cechu było równoznaczne z wydaniem wyroku śmierci na wszystkich jego członków.

Skrzynia 2: Dziś miecze i zbroje Żmij stanowią obiekt zainteresowań kolekcjonerów viedyminaliów, czyli przedmiotów i literatury związanych z wiedźmińskimi cechami. Właścicielką największego zbioru takich pamiątek była rezydująca w Oxenfurcie hrabina Mignole. Co sprawiło, iż ta szlachetnie urodzona dama przejawiała tak żywe zainteresowanie zabójcami potworów – nie sposób powiedzieć.

Skrzynia 3: Mimo, iż wiedźmini bronią ludzi przed potworami, ci często odwdzięczają im się nieufnością – albo wręcz otwartą wrogością. Przekonał się o tym Kolgrim, zabójca potworów z Cechu Żmii. Kiedy wykonywał zlecenie w Białym Sadzie, we wsi zaginęło dziecko. Miejscowi jednym głosem obwinili wiedźmina o porwanie chłopca – i, ignorując zapewnienia o niewinności, szybko doprowadzili do jego śmierci. Później okazało się, że dziecko zabiły utopce…

Historia[edytuj | edytuj kod]

Nie jest znane dokładne położenie głównej siedziby Wiedźmińskiej Szkoły Cechy Żmii, wiadomo jedynie, że znajdowała się na południu. Jej znakiem cechowym był srebrny medalion w kształcie poskręcanego węża. Wiedźmini z niej pochodzący, oprócz podstawowej wiedzy na temat potworów oraz technik walki z nimi, posiadali również wiele informacji na temat Dzikiego Gonu, przez co sami spekulowali, czy poznanie prawdy na temat upiornego orszaku miało być rzeczywistym powodem założenia szkoły. Z czasem organizacja upadła, a wiedźmini, którzy wówczas jeszcze żyli, zmuszeni byli do funkcjonowania bez głównej siedziby, włócząc się po Kontynencie.

Sytuację tę wykorzystał cesarz Emhyr var Emreis, który obiecał odbudować Szkołę Żmii i przywrócić jej szacunek społeczeństwa w zamian za zamordowanie władców panujących na północy. Żmije, pod dowództwem Letho z Gulety, zorganizowały udane zamachy na Demawenda oraz Foltesta, co wywołało chaos wśród Królestw Północy. Nilfgaard z zaskoczenia zaatakował sąsiadów, jednocześnie nie będąc podejrzanym w sprawie królobójców, ponieważ winą obarczono Lożę Czarodziejek. Emhyr zdradził jednak wiedźminów - nie byli mu już potrzebni, a więc powziął środki mające na celu zabicie ich, aby nikt nie dowiedział się, kto był ich prawdziwym zleceniodawcą.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Geralt był na aukcji w Domu Aukcyjnym Braci Borsodych, w Oxenfurcie, spotkał hrabinę Mignole, kolekcjonerkę viedyminaliów i dawną kochankę Vesemira, u której mógł kupić schematy na zbroję, rękawice, buty i spodnie wiedźmińskiego cechu żmii.

Znani wiedźmini ze szkoły Żmii[edytuj | edytuj kod]

W grach[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Emhyr nie dotrzymał obietnicy o odbudowaniu szkoły, gdyż w Wiedźmin 3: Dziki Gon Letho (jeśli żyje) jest ścigany przez Nilfgaardczyków, co wskazuje na to, że cesarz postanowił zerwać pakt z wiedźminami po wykonaniu zadania.
  • W dodatku Serca z Kamienia dostępny jest pełny rynsztunek cechu żmii.
  • Kiedyś Letho uważał że szkoła Żmii powstała specjalnie, aby rozwiązać zagadkę upiornych jeźdźców.
  • Każdy wiedźmin z tej szkoły zna położenie Drzewa Wisielców miejsca, gdzie Dziki Gon dokonywał selekcji pojmanych.
  • Żmije nie były mile widziane w Kaer Morhen, jednak mniej niż Koty.