Wiedźmińska szkoła cechu Żmii

Z Wiedźmińska Wiki
Wiedźmiński medalion cechu Żmii

Szkoła Żmii - Jedna ze szkół wiedźmińskiego cechu rezydująca w nieokreślonym miejscu w cesarstwie Nilfgaardu. Wspomniana została w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Jej symbolem jest medalion w kształcie poskręcanego węża. Przed laty szkoła przestała funkcjonować, cesarz Emhyr var Emreis obiecał odbudowę szkoły w zamian za zasługi Królobójców.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Nie jest znane dokładne położenie głównej siedziby Wiedźmińskiej Szkoły Cechy Żmii, wiadomo jedynie, że znajdowała się na południu. Jej znakiem cechowym był srebrny medalion w kształcie poskręcanego węża. Wiedźmini z niej pochodzący, oprócz podstawowej wiedzy na temat potworów oraz technik walki z nimi, posiadali również wiele informacji na temat Dzikiego Gonu, przez co sami spekulowali, czy poznanie prawdy na temat upiornego orszaku miało być rzeczywistym powodem założenia szkoły. Z czasem organizacja upadła, a wiedźmini, którzy wówczas jeszcze żyli, zmuszeni byli do funkcjonowania bez głównej siedziby, włócząc się po Kontynencie.

Sytuację tę wykorzystał cesarz Emhyr var Emreis, który obiecał odbudować Szkołę Żmii i przywrócić jej szacunek społeczeństwa w zamian za zamordowanie władców panujących na północy. Żmije, pod dowództwem Letho z Gulety, zorganizowały udane zamachy na Demawenda oraz Foltesta, co wywołało chaos wśród Królestw Północy. Nilfgaard z zaskoczenia zaatakował sąsiadów, jednocześnie nie będąc podejrzanym w sprawie królobójców, ponieważ winą obarczono Lożę Czarodziejek. Emhyr zdradził jednak wiedźminów - nie byli mu już potrzebni, a więc powziął środki mające na celu zabicie ich, aby nikt nie dowiedział się, kto był ich prawdziwym zleceniodawcą.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Geralt był na aukcji w Domu Aukcyjnym Braci Borsodych, w Oxenfurcie, spotkał hrabinę Mignole, kolekcjonerkę viedyminaliów i dawną kochankę Vesemira, u której mógł kupić schematy na zbroję, rękawice, buty i spodnie wiedźmińskiego cechu żmii.

Znani wiedźmini ze szkoły Żmii[edytuj | edytuj kod]

W grach[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Emhyr nie dotrzymał obietnicy o odbudowaniu szkoły, gdyż w Wiedźmin 3: Dziki Gon Letho (jeśli żyje) jest ścigany przez Nilfgaardczyków, co wskazuje na to, że cesarz postanowił zerwać pakt z wiedźminami po wykonaniu zadania.
  • W dodatku Serca z Kamienia dostępny jest pełny rynsztunek cechu żmii.
  • Kiedyś Letho uważał że szkoła Żmii powstała specjalnie, aby rozwiązać zagadkę upiornych jeźdźców.
  • Każdy wiedźmin z tej szkoły zna położenie Drzewa Wisielców miejsca, gdzie Dziki Gon dokonywał selekcji pojmanych.
  • Żmije nie były mile widziane w Kaer Morhen, jednak mniej niż Koty.