Wieś Zalipie

Z Wiedźmińska Wiki
Wieś Zalipie
Tw3-lindenvale-01.png
Opis
Typ
Wioska
Region
Velen
Usługi
link= Szybka podróż Tablica ogłoszeniowa Karczmarz (Wieś Zalipie) Handlarz (Wieś Zalipie) Kowal (Wieś Zalipie) Tw3 icon grindstone.svgStół płatnerski

Zalipie – wieś położona na wschód od Kasztelu Wrońce.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

W centrum wsi, przy drogowskazie, znajduje się tablica ogłoszeń. Za nią stoi tawerna, przy której organizowane są walki na pięści, natomiast obok niej swoje stoisko ma kupiec. Na zachodnim krańcu miejscowości można skorzystać z usług kowala, przy jego stanowisku można znaleźć również stół płatnerski i kamień szlifierski. Na wschodzie znajduje się wiejski cmentarz, a na północy swoje obozowisko rozbili dezerterzy.

Niedaleko Zalipia swoje leże miała Żalnica, baba cmentarna, która z czasem zaczęła porywać mieszkańców osady, natomiast w pobliskim lesie grasował czart Wyjec – potwory te zostały zabite przez Geralta z Rivii po wystawieniu na nie zleceń. Później na cmentarzu zalęgły się ghule, a pozbyć się ich miał inny wiedźmin, który w rzeczywistości był oszustem. Ponownie Biały Wilk musiał interweniować, tym razem na prośbę sołtysa.

W Zalipiu wiedźmin spotkał również Dolores Reardon, która poprosiła go o oczyszczenie rodowego majątku z grasujących tam potworów.

Zlecenie doprowadziło do spotkania z Letho z Gulety, a w Zalipiu miała miejsce jego konfrontacja z tropiącym go Arnoutem Vesterem.

Geralt oczyścił folwark z upiorów, dzięki czemu staruszka mogła ponownie zamieszkać w rodzinnym domu.

Szybka podróżWioska

Opis lokacji[edytuj | edytuj kod]

Jedna z wielu biednych wsi w Velen, zubożała jeszcze bardziej po rekwizycjach wojennych i zarazie, która zapanowała po przybyciu Nilfgaardczyków.

Wane postacie[edytuj | edytuj kod]

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Mapa[edytuj | edytuj kod]

Witcher 3 Lindenvale.jpg