Wieś Biały Sad

Z Wiedźmińska Wiki
Wieś Biały Sad
Tw3-white-orchard-village-01.png
Opis
Typ
Wioska
Lokalizacja
Wieś leży blisko stolicy Temerii, Wyzimy i innej wsi Wierzbicy
Region
Biały Sad
Usługi
link= Szybka podróż Tablica ogłoszeniowa Elza Bram Willi

Biały Sad - położona nieopodal Wyzimy zamożna wieś, która znana jest z hodowli wszelakich owoców.

Położenie[edytuj | edytuj kod]

Wieś leży blisko stolicy Temerii, Wyzimy i innej wsi Wierzbicy. Znajduje się ona trzy dni drogi od ,gdzie znajduje się drugi w okolicy warsztat kowalski. Położona jest ona w środku, teraz już głównie wykarczowanego Lisiego boru.

Gry[edytuj | edytuj kod]

Rządy baroneta Verrieresa[edytuj | edytuj kod]

Przez długi czas wsią i jej okolicami władał baronet Ignacy Verrieres który trzymał okolice żelazną ręką. Miał on jednego syna Floriana, który wdał się w romans z myśliwym pracującym na jego dworze, Mysławem. Baronet rozeźlił się, Mysława wyrzucił a syna ukarał. Jakiś czas później Florian powiesił się, a jego ojciec popadł w żałobę. Floriana pochowano w krypcie rodowej gdzie zamieszczono fałszywy opis przyczyny jego śmierci, później kryptę opanowały upiory, a grób przestał być odwiedzany przez ojca. W bliżej nieokreślonym czasie do wsi przeprowadziła się zielarka Tomira. Jakiś czas później część ludzi we wsi zraziła się do władcy i postanowiła założyć własną osadę, przywódcami owych ochotników byli mężczyzna imieniem Volker i jego żona Klara, którzy założyli drobną osadę nazywaną Chacze na południe od wsi. Baronetowi nie spodobało się to, jednak para wygrała proces w sądzie, który przyznał im prawa do założenia osady i zwycięstwo. Rozwścieczyło to dawnego zarządcę wciąż będącego w stanie załamania psychicznego po śmierci jedynego dziedzica, najechał więc osadę w roku 1255 paląc ją. Szczególnie zaś wściekł się na Klarę, która wspomniała przy władyce związek jego syna. Ignacy rozkazał swoim ludziom zabić kobietę w bardzo bolesny sposób, została ona zaciągnięta po ziemi do studni, gdzie zawieszono ją, już ranną, na linie do wiadra. Następnie baronet odjechał, nie wiedząc o tym, że brutalnie zamordowana będzie straszyć przy studni przez kolejne lata jako południca.

Jakiś czas później wioska cierpiała na ataki utopców z pobliskiej rzeki, które osiedliły się pod mostem, uniemożliwiając ludziom korzystania z niego. Mieszkańcy wsi uradzili, że muszą zatrudnić wiedźmina, jako, że utopce wkrótce mogły zacząć zabijać nieostrożnych mieszkańców. Wieśniacy ledwo zebrali sumę i wynajęli zabójcę potworów. Na miejsce przybył Kolgrim, wychowanek szkoły cechu Żmii. Nim jednak wiedźmin mógł zająć się robotą został on pochwycony przez wściekły tłum i zabrany do warowni baroneta. Ludzie wyjaśnili, że wiedźmin porwał syna bartnika i musi zostać za to ukarany. Ignacy Verrieres wściekł się na mutanta i zesłał go na tortury. Wiedźmin, mimo iż wypierał się zarzucanej mu zbrodni postanowił powołać się na stare temerskie prawo, według którego zostanie on uniewinniony w zamian za wykonanie jakiegoś trudnego zadania. Władca dostrzegł w tym okazję na oczyszczenie krypty rodowej z upiorów i zgodził się na umowę. Kolgrim zszedł więc do cmentarnych podziemi i wyeliminował większość potworów, poległ jednak z rąk ostatniego. Dalsze dochodzenie mieszkańców wykazało jednak, że to nie wiedźmin porwał chłopca, a utopce na które polował. Przez lata postać Kolgrima obrosła we wsi w wiele lokalnych historii i plotek.

Przed wojną[edytuj | edytuj kod]

Po śmierci Foltesta wieś doświadczyła wielu różnych doświadczeń. To właśnie przez nią próbował się przedostać Velerad, uciekający przed uderzeniem Nilfgaardu na stolicę, niestety dawny grododzierżca Wyzimy padł ofiarą szajki bandytów, co najprawdopodobniej zakończyło się jego śmiercią.

Armia temerska pobrała do wojska około dwudziestu mężczyzn którzy wymalowali sobie na tarczach trzy białe kwiaty jako symbol, do pobranych należał Bastien, uznany potem za zaginionego w akcji.

Okupacja Nilfgaardu[edytuj | edytuj kod]

Na przedpolach wsi rozegrała się w 1275 wielka bitwa między wojskami cesarstwa Nilfgaardu, a siłami Temerskimi. Polegli w niej wszyscy pobrani z Białego Sadu mężczyźni za wyjątkiem Bastiena, uratowanego przez nilfgaardzkiego żołnierza Rhosyna, który miał dosyć krwi i wojny. Bitwa zakończyła się zwycięstwem sił cesarstwa, a dowódców temerskich powieszono. Podczas bitwy, uciekająca czarodziejka Yennefer została zmuszona do dalszej tułaczki, aby mogła przeżyć starcie się dwóch armii. Jej śladem podążali później dwaj wiedźmini: Geralt z Rivii i jego mistrz Vesemir.

Wieś okupowana była potem przez wojska Nilfgaardu, którymi dowodził Peter Saar Gwynlew. Wojna zagościła w regionie na dobre. Swąd spalenizny chłopskich chałup i odór rozkładających się ciał żołnierzy roznosił się nad całą okolicą. W samej wsi panowały bardzo podzielone opinie i nastroje. Jedni walczyli za ojczyznę w partyzantce, drudzy stali się kolaborantami, a jeszcze inni chcieli po prostu przeżyć. Żołnierzy cesarstwa miał rozkaz zaopatrywać w nową broń lokalny kowal - Willi, który był do tego zmuszany wbrew swojej woli. Przez tą sytuację mieszkańcy wsi zrazili się do niego, a jeden z nich, Niepełka podpalił mu warsztat. Złą już sytuację pogorszył dodatkowo rozwścieczony gryf, który naprzykrzał się wieśniakom i nilfgaardzkim żołdakom. Gryfa próbowano wyeliminować zaraz po odkryciu gniazda, jednak ludzie próbujący się go pozbyć tylko pogorszyli sytuację. Co prawda zniszczyli jaja i zabili samicę, jednak samiec zrozpaczony i rozwścieczony zaczął napadać na ludzi cały czas.

W lasach rozgościły się trupojady, a utopce zaczęły podchodzić pod same chaty domów. Skorzystali na tym też bandyci napadający na ludzi i kupców. Wieś straciła też swój tartak który zaatakowały i przejęły ghule, pojawiły się też nekkery, a po lasach zaczęły biegać liczne watahy wilków.

Gdy dwójka wiedźminów przybyła do wsi od razu natknęła się na kilka ghuli, następnie podczas przeprawy przez rzekę wpadli na kupca Brama zaatakowanego przez gryfa. Łowcy potworów przegonili bestię, mimo iż Vesemir poniósł rany. W zależności od decyzji gracza, wiedźmini mogli przyjąć, bądź odmówić pieniędzy za ratunek, które Bram niechętnie był im skłonny dać. Dwójka następnie udała się do karczmy w Białym Sadzie, gdzie po uzyskaniu kilku informacji Geralt udał się do garnizonu Nilfgaardzkiego, aby poznać miejsce pobytu Yennefer od kapitana. Geralt udał się do kapitana, przyjmującego właśnie u siebie sołtysa wsi. Mężczyźni zawarli umowę, że nilfgaardczyk da wiedźminowi informacje o jego ukochanej w zamian za ubicie gryfa. Biały Wilk udał się zarówno do Mysława, jak i do Tomiry od których uzyskał informacje na temat gryfa i przynęty na niego. Po zebraniu szakłaku potrzebnego do pułapki wiedźmin wrócił do starszego kolegi po fachu i razem z nim zasadził się na potwora. Po ubiciu gryfa królewskiego, Geralt wrócił do Petera Saar Gwynlewa który przekazał mu, że czarodziejka przebywa w Wyzimie. Gdy obydwaj wiedźmini mieli już opuszczać wieś, wdali się w bójkę z grupką rasistowskich chłopów w karczmie. W wyniku starcia wszyscy mężczyźni zginęli, a wiedźmini zostali przegnani ze wsi. Karczmarka Elza kazała im nigdy już nie wracać do Białego Sadu.

Gracz może również doprowadzić do tego, że Geralt pomoże pozbyć się ducha Klary, pomóc Dunemu odnaleźć brata, odnaleźć wieśniaka odpowiedzialnego za podpalenie warsztatu Willego i znaleźć szczątki wiedźmina Kolgrima.

Nilfgaardczycy opuścili wieś, a wraz z nimi odjechał krasnoludzki rzemieślnik Willi. Ich garnizon opustoszał, a ludzie z ulgą powrócili do dawnego trybu życia.

Geralt może również spotkać w okolicach wsi krasnoludy z Wyspy Mgieł z którymi wiąże się drobne zadanie w którym gracz może, albo wydać krasnoludy tropiącym ich zbirom, albo stanąć po ich stronie

Gdy gracz wróci do wioski może już z daleka zauważyć dym unoszący się w oddali. Po zbadaniu sprawy bliżej, Geralt natknie się na grupkę łowców czarownic, próbujących spalić Tomirę na stosie, po pokonaniu napastników Biały Wilk może zamienić z uratowaną zielarką kilka słów, jednak nie rozpoczyna to żadnego dodatkowego zadania, bądź historii.

Fauna i flora[edytuj | edytuj kod]

Zwierzęta i potwory[edytuj | edytuj kod]

W okolicznych lasach spotkać można wiele różnych zwierząt takich jak sarny, jelenie i zające. Drapieżniki reprezentowane są przez liczne watahy wilków dowodzone przez wargi, a także pojedynczego niedźwiedzia. Ptaki występujące w okolicy w trakcie gry można za to zaliczyć głównie do krukowatych, grzebiących na polach bitew i jedzących zwłoki poległych.

W okolicach wsi występuje sporo pospolitych trupojadów takich jak utopce, znajdują się tam również trzy gniazda ghuli. W okolicach tartaku sporadycznie pojawiają się nekkery, a na cmentarzu i przy jednym z miejsc mocy można natknąć się na upiory. Do najgroźniejszych stworzeń występujących w pobliżu wsi należą gryfy królewskie, mające swoje gniazdo na wzgórzach, a także południca nazywana przez miejscowych Lichem ze studni. W pobliżu karczmy w Białym Sadzie znaleźć możemy z kolei zagrodę z kilkoma krowami, których zabiciu możemy uzyskać niewyprawione skóry możliwe do sprzedania ze znacznym zyskiem, jednak zabicie więcej niż 6 krów powoduje pojawienie się przewyższającego Geralta siłą czarta, jest to najsilniejszy i najgroźniejszy przedstawiciel fauny pokoniunkcyjnej jakiego można tam spotkać.

Rośliny[edytuj | edytuj kod]

W okolicy wsi rośnie wiele ziół takich jak jaskółcze ziele, wronie oko i rosnący na dnie jezior szakłak. Prawdziwą sławą wieś jednak cieszy się ze względu na rozliczne uprawy drzew owocowych. Wiosną, gdy wszystkie drzewa kwitną, Biały Sad staje się jednym z najpiękniejszych zakątków Królestwa Temerii. Po za tym część mieszkańców uprawia zboże. W lasach przeważa sosna, a na obrzeżach borów napotyka się głównie brzozy.

Mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Władcy[edytuj | edytuj kod]

Mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Zwierzęta[edytuj | edytuj kod]

  • Huzar.

Osoby powiązane z wsią[edytuj | edytuj kod]

Zadania[edytuj | edytuj kod]

WioskaMost Płaczki