Vrihedd

Z Wiedźmińska Wiki
chorągiew brygady

Vrihedd - brygada kawalerii złożona z elfów, wchodziła w skład IV Armii Konnej. Znakiem brygady były srebrne błyskawice naszywane na rękawie. Po zakończeniu wojny, na mocy ugody w Cintrze, Nilfgaardczycy wydali trzydziestu dwóch oficerów formacji w ręce Nordlingów. Według gry komputerowej, następnie stracono ich w Wąwozie Hydry, a ciała zrzucono w przepaść - co jest sprzeczne z treścią książki, według której objęła ich amnestia.

Dowódcą brygady był Isengrim Faoiltiarna, brygada składała się ze scoiatel którzy w wyniku postępów nilfgaardzkiej ofensywy znaleźli się za frontem i przyłączyli do wojsk cesarskich. Liczebność jednostki jest nieznana, ale biorąc pod uwagę, że prawdopodobnie każdy były dowódca komanda został oficerem, a komando scoiatel liczyło przeciętnie nie więcej niż 30 głów, można oszacować że cała brygada liczyła ich 900-1100.

Brygada brała udział w bitwach pod Mayeną i Brenną.

- ...oraz III Armię, dowodzoną przez generała lejtnanta Rhetza de Mellis-Stoke. W skład IV Armii Konnej, liczącej dwadzieścia z górą tysięcy żołnierza, wchodziły: dywizja "Venendal", dywizja "Magne", dywizja "Frundsberg", II Brygada Vicovarska, VII Brygada Daerlańska oraz brygady "Nauzicaa" i "Vrihedd". W skład III Armii wchodziły: dywizja "Alba", dywizja "Deithwen" oraz... hmmm... oraz dywizja

Pani Jeziora, str.

Isengrim Faoiltiarna, Żelazny Wilk, najsławniejszy, legendarny już nieomal dowódca Wiewiórek, teraz pułkownik cesarski, z kamienną twarzą zdarł z rękawa i naramienników srebrne błyskawice brygady "Vrihedd", cisnął je na płyty dziedzińca. Inni oficerowie szli za jego przykładem.

Pani Jeziora, str.