Vizimir II Sprawiedliwy

Z Wiedźmińska Wiki

Vizimir II Sprawiedliwy - król Redanii. Jako pierwszy zachęcał władców państw północnych do agresywnej polityki wobec elfów i Nilfgaardu. Król w pełni zasługujący na przydomek "Sprawiedliwego", który jednak nadano mu dopiero pośmiertnie.

Żonaty z Hedwig z Malleore, z którą miał troje dzieci: Radowida, Milenę zwana Milką ora Dalimirę zwaną Dalką. W myśl wcześniej zawartych układów, Dalkę miał wziąć za żonę król Temerii Foltest, który jednakże już w bardzo młodym wieku nawiązał skandaliczny romans z własną siostrą, Addą Temerską i spłodził z nią dziecko. Zamierzał nawet poślubić Addę i uczynić królową u swego boku, czym obraził śmiertelnie Vizimira. Ostatecznie Dalka poświęciła się kapłaństwu, zaś Milka znana była w szkole czarodziejek w Aretuzie pod imieniem Millegarda.

Vizimir zginął zasztyletowany przez elfa-zamachowca niedługo po zajściach na wyspie Thanedd. Po jego śmierci władzę w kraju przejęła rada regencyjna na której czele stał Dijkstra z Tretogoru. Ostatecznie jego następcą został syn, Radowid V Srogi.

- Nie popełnijmy błędu - powiedział król Redanii, Vizimir, wsuwając upierścienione palce we włosy na skroni.

Krew elfów, str. 199

Moja niegdyś ukochana Fil wysoko zadziera głowę, ale królem Redanii wciąż jest Vizimir. Ja wykonuję rozkazy Vizimira, knowania czarodziejów gówno mnie obchodzą. Cirilla wsiądzie na "Spadę" i pożegluje do Novigradu, stamtąd pojedzie do Tretogoru.

Czas pogardy, str. 167

- Nie znam się na mieczach - wysapał poeta. - Na bogów Geralt, przestań ich tłuc! Nie widzisz redańskich orłów? To ludzie króla Vizimira! To oznacza zdradę i bunt, za to można trafić do lochu...

Czas pogardy, str. 169

Ciekawostki i inne informacje:[edytuj | edytuj kod]

Władcy Redanii historyczny herb Redanii

aktualny herb Redanii

SambukAbrad Stary DąbRadowid I WielkiDambor CzarnyVestibor PysznyRadowid II ŻeglarzRadowid III ŚmiałyVizimir I StaryVridank ElfRadowid IV ŁysyHeribert KłótnikVizimir II SprawiedliwyRadowid V Srogi
Królowe
Maria Pulcheria z TemeriiCaitlyn z KaedwenCirra z CintryViviana z LyriiCerroFiametta z CidarisDiana de Saint-VilliersHedwig z MalleoreAdda Biała
Inni członkowie dynastii redańskiej
FalkaRiannonDalimiraMillegarda z Redanii