Vimme Vivaldi

Z Wiedźmińska Wiki
Vimme Vivaldi

Tw3 journal vivaldi new.png

W3 SS Vimme 2.png

Vimme Vivaldi
Module
|- Informacje
Rasa
Krasnolud
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Czarny
Tytuł(y)
Właściciel Domu Aukcyjnego Borsodych
Właściciel Banku Vivaldich
Narodowość
Mahakam
Przynależność
Ród Vivaldi
Profesja
Bankier
Rodzina
Golan Vivaldi (kuzyn)
Igor Vivaldi (krewny)

Vimme Vivaldi - krasnolud, bankier z Novigradu, posiadacz długiej, białej, wypielęgnowanej brody z plamami inkaustu i perkatego nosa. Ubrany w bordowy, aksamitny kubrak z trudem dopinający się na wydatnym brzuchu.

Znajomy Dainty'ego Biberveldta .

Bankier zamknął starannie drzwi kantorka, przygładził długą, białą, wypielęgnowaną brodę, tu i ówdzie poplamioną inkaustem, poprawił bordowy, aksamitny kubrak z trudem dopinający się na wydatnym brzuchu.

Miecz przeznaczenia, str. 149

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Vimme prowadzi filię Banku Vivaldich na novigradzkim rynku. Geralt może wymienić u niego oreny i floreny na korony oraz zaciągnąć u niego pożyczkę. Jest również możliwość zagrania z nim w gwinta o unikatową kartę. Na jednej z tablic ogłoszeniowych w Novigradzie widnieje notka odradzająca grę z bankierem, ponieważ ponoć krasnolud oszukuje.

Wiedźmin 3: Serca z kamienia[edytuj | edytuj kod]

W dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon występuje w zadaniu Sezamie, otwórz się!.

Geralt musi wypełnić 3 prośby Olgierda von Evereca. Jedną z nich jest przyniesienie mu domu Borsodych. W tym celu Geralt udał się do domu aukcyjnego Borsodych, który został przeniesiony z Novigradu do Oxenfurtu. Przed wejściem stoją dwaj redańscy strażnicy (szeregowy Kleiner i starszy szeregowy Vaclay). Nie chcą wpuścić wiedźmina na aukcje, ale zjawia się Vimme i pomaga Geraltowi dostać się do środka. W środku odbywa się bankiet, a Vimme przedstawia Białego Wilka swoim znajomym: koneserowi i znawcy sztuki Yaromirowi, starej Hrabinie Mignole i Hilbert, który wzbogacił się na Gwincie. Wiedźmin ma możliwość zagrania z nim. Vimme proponuje Geraltowi, żeby 10% zysków z partii z Hilbertem było dla niego.

Krasnoludzka tradycja bankowości sięga czasów, gdy legendarny król Temerii Dezmod był jeszcze usmarkanym chłopcem, który na chleb mówił „bep”, a na muchy „tapty”. Od tamtego czasu banki takich rodzin, jak Giancardi, Vivaldi czy Cianfanelli rozwinęły swe usługi, zakładając oddziały i filie we wszystkich większych miastach Północy.

Vimme Vivaldi był jednym ze spadkobierców tej tradycji. Ten szanowany krasnolud interesu prowadził największy novigradzki bank. Poznaliśmy go z Geraltem dobrych kilkanaście lat temu i zawsze ceniliśmy jako uczciwego i rzetelnego finansistę.

Nawet w tych trudnych dla nieludzi czasach, gdy rozgrywała się niniejsza opowieść, zarządzana przez niego instytucja przynosiła krociowe zyski.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

w dodatek Serca z Kamienia:

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Głosu Vimme udzielił Andrzej Chudy .