Vimme Vivaldi

Z Wiedźmińska Wiki
Vimme Vivaldi
Tw3 journal vivaldi new.png
Vimme Vivaldi
Module
|- Informacje
Rasa
Krasnolud
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Czarny
Tytuł(y)
Właściciel Domu Aukcyjnego Borsodych
Właściciel Banku Vivaldich
Narodowość
Mahakam
Przynależność
Ród Vivaldi
Profesja
Bankier
Rodzina
Golan Vivaldi ( kuzyn )
Igor Vivaldi ( krewny )

Vimme Vivaldi - krasnolud, bankier z Novigradu, posiadacz długiej, białej, wypielęgnowanej brody z plamami inkaustu i perkatego nosa. Ubrany w bordowy, aksamitny kubrak z trudem dopinający się na wydatnym brzuchu.

Znajomy Dainty'ego Biberveldta .

Bankier zamknął starannie drzwi kantorka, przygładził długą, białą, wypielęgnowaną brodę, tu i ówdzie poplamioną inkaustem, poprawił bordowy, aksamitny kubrak z trudem dopinający się na wydatnym brzuchu.

Miecz przeznaczenia, str. 149

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Vimme prowadzi filię Banku Vivaldich na novigradzkim rynku. Geralt może wymienić u niego oreny i floreny na korony oraz zaciągnąć u niego pożyczkę. Jest również możliwość zagrania z nim w gwinta o unikatową kartę. Na jednej z tablic ogłoszeniowych w Novigradzie widnieje notka odradzająca grę z bankierem, ponieważ ponoć krasnolud oszukuje.

Wiedźmin 3: Serca z kamienia[edytuj | edytuj kod]

W dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon występuje w zadaniu Sezamie, otwórz się!.

Geralt musi wypełnić 3 prośby Olgierda von Evereca. Jedną z nich jest przyniesienie mu domu Borsodych. W tym celu Geralt udał się do domu aukcyjnego Borsodych, który został przeniesiony z Novigradu do Oxenfurtu. Przed wejściem stoją dwaj redańscy strażnicy (szeregowy Kleiner i starszy szeregowy Vaclay). Nie chcą wpuścić wiedźmina na aukcje, ale zjawia się Vimme i pomaga Geraltowi dostać się do środka. W środku odbywa się bankiet, a Vimme przedstawia Białego Wilka swoim znajomym: koneserowi i znawcy sztuki Yaromirowi, starej Hrabinie Mignole i Hilbert, który wzbogacił się na Gwincie. Wiedźmin ma możliwość zagrania z nim. Vimme proponuje Geraltowi, żeby 10% zysków z partii z Hilbertem było dla niego.

Krasnoludzka tradycja bankowości sięga czasów, gdy legendarny król Temerii Dezmod był jeszcze usmarkanym chłopcem, który na chleb mówił „bep”, a na muchy „tapty”. Od tamtego czasu banki takich rodzin, jak Giancardi, Vivaldi czy Cianfanelli rozwinęły swe usługi, zakładając oddziały i filie we wszystkich większych miastach Północy.

Vimme Vivaldi był jednym ze spadkobierców tej tradycji. Ten szanowany krasnolud interesu prowadził największy novigradzki bank. Poznaliśmy go z Geraltem dobrych kilkanaście lat temu i zawsze ceniliśmy jako uczciwego i rzetelnego finansistę.

Nawet w tych trudnych dla nieludzi czasach, gdy rozgrywała się niniejsza opowieść, zarządzana przez niego instytucja przynosiła krociowe zyski.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

w dodatek Serca z Kamienia:

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Głosu Vimme udzielił Andrzej Chudy .