Vilem

Z Wiedźmińska Wiki
Vilem.jpg

Vilem - książę Lyrii i Rivii , syn króla Reginalda i królowej Meve , brat Anséisa.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Urodził w 1251 jako pierwszy syn Meve i Reginalda.

Druga wojna z Nilfgaardem[edytuj | edytuj kod]

Meve zawsze myślała , że Vilem nie jest stworzony do polityki , książę udowodnił matce , że się myli i zdradził ją wraz z Hrabią Caldwellem i radą Lordów.

Podczas gdy Meve udało się uciec z wieży, w której była zamknięta, aby stworzyć nową armię, aby odebrać jej uzurpowany kraj, Villem został koronowany na króla Lyrii i Rivii przez Caldwella w zamian obiecany sojusz z Nilfgaardem.

W międzyczasie Meve, prowadząc nową armię przez Północ , pokonała wojska Nilfgaardu w bitwie o most na Jarudze . Było to decydujące wydarzenie w czasie wojny: Imperium okazało się wyjątkowo wrażliwe, a cała Północ wzięła broń przeciwko siłom Imperium.

Villem, wiedząc, że przegrywa wojnę, wysłał posłańca do matki i umówił się na spotkanie z Meve w Czarciej Wieży. Tam Villem zaoferował Meve jego lojalność i to, co pozostało z jego sił, przerywając sojusz z Ardalem aep Dahy, pod warunkiem, że Meve zaakceptuje jego warunki: bezpieczeństwo dla niego i jego doradców, jego reformy pozostaną nietknięte i ostatnie, miał pozostać następcą Meve , a następnie w kolejce do tronu.

Jeśli Meve zaakceptuje warunki Villema: Chociaż jej własny syn dźgnął ją w plecy i sprzedał swój kraj Nilfgaardowi, Meve w końcu wybaczyła Villemowi i zaakceptowała jego warunki.

Po wygranej wojnie z Nilfgaardem Villem ciężko pracował, aby odzyskać zaufanie i szacunek swojej matki. Pomagał jej w rządzeniu krajem i podejmował wiele śmiałych misji, niezależnie od ryzyka. Chłopak, którego Nilfgaard używał jako narzędzie, teraz zasiał terror wzdłuż granic ... i okazał się godnym następcą Meve.

Gwint[edytuj | edytuj kod]