Vigi Pomyleniec

Z Wiedźmińska Wiki
Vigi Pomyleniec
Tw3 journal vigi.png
Module
|- Informacje
Przydomek / pseudonim(y)
Pomyleniec
Nieulękły
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Skellige
Przynależność
Klan Tordarroch
Profesja
Szkutnik

Vigi – wyruszył wraz z Hjalmarem na wyspę Undvik, aby zabić Lodowego Giganta i uzyskać przydomek "Nieulękły".

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Nawet w oczach znanych z męstwa Skelligijczyków śmiałość i odwaga Vigiego graniczyły z szaleństwem. Pochodzący z klanu Tordarroch Vigi niczego nie pragnął bardziej, niż zasłużyć na miano Nieulękłego. Jego postępowanie przyniosło odmienny skutek. Po kilku szalonych pomysłach do Vigiego przylgnęło miano Pomyleńca.

To właśnie on namówił Hjalmara na niebezpieczną wyprawę na Undvik. Twierdził, że w ten sposób zdobędą sławę i ocalią ojczystą wyspę. Wielu towarzyszy wyprawy poległo w boju z lodowym gigantem, sam Vigi zaś został jego więźniem.
Jeśli Geralt uwolni Vigiego z klatki:
Kiedy Geralt uwolnił Vigiego, ten udowodnił, że nie na darmo przylgnął do niego przydomek Pomyleńca. Solidnym kopniakiem obudził śpiącego giganta. Trzeba jednak przyznać, że potem dzielnie wspierał wiedźmina w walce z potworem.
Nie był to ostatni raz, kiedy Vigi i wiedźmin walczyli ramię w ramię. Porywczy wojownik odpowiedział na wezwanie Geralta i wraz z Hjalmarem przybył do Kaer Morhen, by zmierzyć się z Dzikim Gonem. Walczył mężnie i padł pod ciosami upiornych jeźdźców.

Wieść o jego bohaterskiej śmierci dotarła na Skellige, gdzie po dziś dzień sławiony jest w pieśniach jako Vigi Nieulękły.
Jeśli Geralt zostawi Vigiego w klatce:
Niestety, więzienie okazało się też jego grobem. Obudzony gigant zmiótł klatkę jednym uderzeniem, zabijając Vigiego Pomyleńca.