Ves

Z Wiedźmińska Wiki
Ves
Ves.jpg
Informacje podstawowe
Pochodzenie
Temeria
Tytuł(y)
Członkini Niebieskich Pasów
Profesja
Żołnierz Niebieskich Pasów
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek
Narodowość
Temeria
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Blond
Wystąpienia

Ves jest jednym z najlepszych żołnierzy elitarnych Niebieskich Pasów mimo, iż jest jedyną kobietą w tej formacji.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Geralt spotyka Ves w obozie partyzantów temerskich. Niestety na skutek ostatnich wydarzeń związanych z wojną i okupacją Temerii Ves zaczyna się sprzeciwiać Vernonowi, co skutkuje jej wypadem razem z dwoma żołnierzami na wojska nilfgaardu co kończy się interwencją Roche'a i Geralta.

Ves pojawia się razem z Roche'm w Kaer Morhen gdzie bierze udział w walce z Dzikim Gonem i pomaga swojemu dowódcy. Jest też widoczna w czasie pogrzebu Vesemira.

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Ves Pochodzi z małej wioski którymi jedynymi problemami były "susza i bandy Scoia'tael". Wioskę napadły elfy kiedy Ves miała 16 lat. Jako jedyna ocalała pogrom tylko dlatego, że spodobała się dowódcy komanda. Przez kilka lat była więźniem Wiewiórek. Ostatecznie została ocalona przez Vernona Roche'a, który, zauważając jej potencjał, wcielił ją w szeregi Niebieskich Pasów.

Ves podkreśla, że to Vernon wyuczył ją w żołnierce.

Wiedźmin 2: Zabójcy królów[edytuj | edytuj kod]

Prolog[edytuj | edytuj kod]

Ves, razem z resztą Niebieskich Pasów przebywa na Zamku La Valette. Nie wiadomo jaką rolę odegrała w czasie walk o twierdzę. W czasie przesłuchania Geralta przez Vernona, Ves przynosi dowódcy i wiedźminowi jedzenie i klucze do kajdan.

Po ucieczce Geralta z lochy, Ves razem z wiedźminem, Triss i resztą oddziału odpływa na pokładzie Percivala do Flotsam.

Akt I[edytuj | edytuj kod]

Ves razem z resztą oddziału przebywa w tymczasowej siedzibie Niebieskich Pasów. Po tym jak kilku żołnierzy zorganizowało turniej i zbezcześciło postać Vejopatisa, Ves bierze udział razem z nimi w świętowaniu. Zaprasza też Geralta do zabawy. Stara się też załagodzić kłótnię między Vernonem i miejscowymi wieśniakami, którzy oskarżyli Niebieskie Pasy o świętokradztwo.

W czasie imprezy, gdy Geralt i reszta oddziału, upiła się i zaczęła rozrabiać po miasteczku, Ves starała się ich opanować. Pozbierała też ich rzeczy które porozrzucali w czasie zabawy.

Ścieżka Roche'a[edytuj | edytuj kod]

Ves bierze aktywny udział w zasadźce na Bernarda Loredo. Według planu miała przebrać się za prostytutkę i wejść do rezydencji komendanta. Później miała wykorzystać chwile nieuwagi. i otworzyć Geraltowi okno. Niestety, komendant skuł ją i chciał ją torturować, ale został w porę powstrzymany przez wiedźmina.

W czasie przeszukania rezydencji, Ves odnajduje ciężarną Moril. Początkowo Ves chciała wyprowadzić elfkę na zewnątrz, ale gdy ta zaczęła rodzić, szybko wróciły do pokoju, gdzie Ves odebrała poród. Chwilie później Moril popełnia samobójstwo i umiera pomimo szybkiej interwencji Ves.

Ścieżka Iorwetha[edytuj | edytuj kod]

Według słów Vernona z Aktu II (Ścieżka Iorwetha), Ves wzięła udział w akci złapania i zabicia Loredo. Niestety, plan się nie powiódł i komendant zaczął torturować Ves. Tylko szybka interwencja Niebieskich Pasów ocaliła jej życie.

Akt II[edytuj | edytuj kod]

Ścieżka Roche'a[edytuj | edytuj kod]

Ves dociera razem z Geraltem i Niebieskimi Pasami w okolice miasta Vergen. Tam razem z resztą żołnierzy rozbija obóz, tuż obok obozowiska kaedweńczyków. Bierze też udział w turnieju rycerskim gdzie wyzywa Geralta na pojedynek.

Po rozwianiu Upiornej Mgły, i po tym jak Detmold odkrył, iż to Vernon stoi za spiskiem wymierzonym w Henselta, Ves zostaje zaproszona razem z resztą Niebieskich Pasów na ucztę do obozowej kantyny. Tam okazało się, iż jest to pułapka. Nadworny mag Henselta kazał powiesić cały oddział, a Ves została zabrana do namiotu królewskiego. Tam błagała Henselta aby darował im życie, zgodził się, o ile Ves się z nim prześpi. Kobieta spełniła życzenie króla, ale ten nie dotrzymał umowy.

Po powrocie Geralta i Roche'a, Ves opłakuje zabitych towarzyszy i opowiada dowódcy i wiedźminowi o tym co się wydarzyło. Początkowo chciała iść razem z nimi do Vergen i zemścić się na Henselcie, ale za namową ich obu, wraca na Persivala.

Ścieżka Iorwetha[edytuj | edytuj kod]

Ves, razem z Rochem i Niebieskimi Pasami dociera do obozu kaedweńczyków w pobliżu miasta Vergen. Po tym jak Geralt został złapany przez nilfgaardczyków w czasie próby odnalezienia Triss, Ves razem z Rochem przybywa mu na pomoc. Zabija z kuszy jednego z żołnierzy, czym odwraca ich uwagę od wiedźmina, a następnie bierze udział w walce.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • W trakcie służby w temerskich oddziałach specjalnych, Ves starała się wykonywać inne, bardziej kobiece, zadania jak gotowanie, szycie czy ,,uśmiechanie się jak lalka roznosząc piwo w karczmie". Żadne z tych zadań jej nie odpowiadało utwierdzając ją w przekonaniu, że żołnierskie życie jest jej przeznaczeniem.
  • Mimo swojej przeszłości nie czuje nienawiści do nieludzi. Traktuje wszystkich morderców i bandytów tak samo, bez względu na rasę.
  • Jeśli podczas zadania Ave Henselt! pokonamy Ves, będziemy mogli przeżyć z nią intymne chwile.
  • W jednej z rozmów z Ves pojawia się nawiązanie do chińskiej legendy o Hua Mulan.
  • Roche traktuje Ves jak młodszą siostrę.
  • Ves jest nieobecna podczas aktu III oraz Epilogu (ścieżka Roche'a).
  • Nawet jeśli Ves zginęła w zadaniu "Oko za oko", i tak jest obecna podczas zadania"Racja stanu".
  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer .

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]