Ves

Z Wiedźmińska Wiki
Ves
Ves jest jednym z najlepszych żołnierzy elitarnych Niebieskich Pasów mimo, iż jest jedyną kobietą w tej formacji.

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Ves Pochodzi z małej wioski którymi jedynymi problemami były "susza i bandy Scoia'tael". Wioskę napadły elfy kiedy Ves miała 16 lat. Jako jedyna ocalała pogrom tylko dlatego, że spodobała się dowódcy komanda. Przez kilka lat była więźniem Wiewiórek. Ostatecznie została ocalona przez Vernona Roche'a, który, zauważając jej potencjał, wcielił ją w szeregi Niebieskich Pasów.

Ves podkreśla, że to Vernon wyuczył ją w żołnierce.

W służbie Temerii[edytuj | edytuj kod]

Jeśli w grze wybierzemy ścieżkę Roche`a, ratujemy ją z rąk Loredo wykonując zadanie Śmierć Zdrajcy!.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W trakcie służby w temerskich oddziałach specjalnych, Ves starała się wykonywać inne, bardziej kobiece, zadania jak gotowanie, szycie czy " uśmiechanie się jak lalka roznosząc piwo w karczmie". Żadne z tych zadań jej nie odpowiadało utwierdzając ją w przekonaniu, że żołnierskie życie jest jej przeznaczeniem.
  • Mimo swojej przeszłości nie czuje nienawiści do nieludzi. Traktuje wszystkich morderców i bandytów tak samo, bez względu na rasę.
  • Jeśli podczas zadania Ave Henselt! pokonamy Ves, będziemy mogli przeżyć z nią intymne chwile.
  • W jednej z rozmów z Ves pojawia się nawiązanie do chińskiej legendy o Hua Mulan.