Vergen

Z Wiedźmińska Wiki
Vergen; ilustracja z dziennika Geralta

Vergen - miasto w Dolinie Pontaru, w północnej części Aedirn zostało założone przez krasnoludy, które wybudowały je w kopalniach w okolicznych wzgórzach. Jest stolicą Wolnego Państwa w Dolinie Pontaru. Vergen posiada unikalny styl architektoniczny, domy i gmachy są wykute w skałach. Miasto było ważnym ośrodkiem handlu, jednej z dróg wiodących przez nią do wnętrza kraju, a starostą jest Cecil Burdon. Miasto posiada 2 ufortyfikowane bramy zewnętrzne: Mahakamską wychodzącą na granice Kaedwen i Metalurgów łączącą miasto z centrum Aedirn. Pod miastem ciągneły się tunele,a największy z nich Tunel Założycieli był tajnym przejściem z kamieniołomu. Dawniej w centum Vergen funkcjonowała kopalnia nieznanego surowca,ale pojawienie się potworów w szybach zmusiło krasnoludy do zamknięcia szybów. Na obrzeżach miasta (w skale) mieszczą się przedmieścia i Stara Brama wychodząca do katakumb i do lasu. Fortyfikacje miasta są wzmocnione różnymi krasnoludzkimi wynalazkami np.tunelem z kotłami pełnymi wrzącego oleju i żurawi górniczych. W posiadaniu miasta znajduje się jedyny na Północy kamieniołom srebrnego marmuru, który został opanowany przez Harpie. W mieście jest tylko jedna karczma i to w niej spędził ostatnią noc swojego życia Seltkirk z Gulety.

Mapy Vergen[edytuj | edytuj kod]

Ilustracje[edytuj | edytuj kod]

Muzyka[edytuj | edytuj kod]