Vergen

Z Wiedźmińska Wiki
Vergen; ilustracja z dziennika Geralta

Vergen - miasto w Dolinie Pontaru, w północnej części Aedirn zostało założone przez krasnoludy, które wybudowały je w kopalniach w okolicznych wzgórzach, stolica Wolnego Państwa w Dolinie Pontaru (zależnie od wyborów).

Vergeńczycy[edytuj | edytuj kod]

Opis[edytuj | edytuj kod]

Vergen posiada unikalny styl architektoniczny, domy i gmachy są wykute w skałach. Miasto było ważnym ośrodkiem handlu, jednej z dróg wiodących przez nią do wnętrza kraju, a starostą jest Cecil Burdon.

Miasto posiada dwie ufortyfikowane bramy zewnętrzne: Mahakamską wychodzącą na granice Kaedwen i Metalurgów łączącą miasto z centrum Aedirn. Pod miastem ciągnęły się tunele, a największy z nich Tunel Założycieli, który był tajnym przejściem z kamieniołomu.

Dawniej w centrum Vergen funkcjonowała kopalnia nieznanego surowca, ale pojawienie się potworów w szybach zmusiło krasnoludy do ich zamknięcia. Na obrzeżach miasta (w skale) mieszczą się przedmieścia i Stara Brama wychodząca do katakumb i do lasu. Fortyfikacje miasta są wzmocnione różnymi krasnoludzkimi wynalazkami np. tunelem z kotłami pełnymi wrzącego oleju i żurawi górniczych. W posiadaniu miasta znajduje się jedyny na Północy kamieniołom srebrnego marmuru, który został opanowany przez Harpie. W mieście jest tylko jedna karczma i to w niej spędził ostatnią noc swojego życia Seltkirk z Gulety.

Mapy Vergen[edytuj | edytuj kod]

Ilustracje[edytuj | edytuj kod]

Muzyka[edytuj | edytuj kod]