Vattier de Rideaux

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Vattiera de Rideaux)
W3 SS Vattier Gwint.png

Vattier de Rideaux [wymowa: Watier de Rido] - wicehrabia Eiddon, szef wywiadu wojskowego cesarza Emhyra var Emreisa. Jego kochanką była Carthia van Canten - Cantarella. Jako szef wywiadu znał wiele sekretów Północy, m.in. wiedział kto zamordował króla Redanii Vizimira oraz, które czarodziejki zasiadały w Loży .

Historia[edytuj | edytuj kod]

Jako szef wywiadu znał wiele sekretów Północy, m.in. wiedział kto zamordował króla Redanii Vizimira oraz które czarodziejki zasiadały w Loży. Udzielił Djikstrze cennych informacji w zamian za informacje o miejscu w którym przebywa Vilgefortz.

Wiedźmin 2[edytuj | edytuj kod]

Został wspomniany przez Letho jako jedyny obecny podczas omawiania zamachu na królów Północy między Letho z Gulety a Emhyrem var Emreis.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Przez Letho został nazwany Arcyszpiegiem.

Nim minęły trzy godziny, wszyscy wezwani spotkali się w cesarskiej bibliotece. Wezwanie nie zdziwiło Vattiera de Rideaux, wicehrabiego Eiddon. Vattier był szefem wywiadu wojskowego. Emhyr wzywał Vattiera bardzo często - w końcu trwała wojna. Wezwanie nie zdziwiło też Stefana Skellena, zwanego Puszczykiem, pełniącego przy imperatorze funkcję koronera, specjalisty od służb i zadań specjalnych. Puszczyka nigdy nic nie dziwiło.

Czas pogardy, str. 241

Prywatna audiencja byla skończona. Vattier de Rideaux, wicehrabia Eiddon, szef wywiadu wojskowego cesarza Emhyra var Emreisa opuścił bibliotekę, kłaniając sie królowej Doliny Kwiatów w sposób nawet uprzejmiejszy niż wymagał tego protokół dworski

Chrzest ognia, str. 228-229

Henselt z Keadwen niedawno przysłał mi 'konsula'. Dijkstra skierował do Dol Blathanna 'misję handlową'. A teraz sam arcyszpicel Vattier de Rideaux!

Chrzest ognia, str. 229

- Postaram się o to, Wasza Wysokość. A co z Dijkstrą? I z tym jego tajemniczym informatorem?
- Dijkstra prędzej umrze, niż zdradzi mi swego informatora. Jemu samemu, owszem, warto by się odwdzięczyć za tę spadającą jak z nieba wiadomość... Ale jak? Dijkstra niczego ode mnie nie przyjmie.
- Jeśli wolno, Wasza Cesarska Mość...
- Mów.
- Dijkstra przyjmie informację. Coś, czego nie wie, a wiedzieć chciałby. Wasza Wysokość może mu się odwdzięczyć informacją.
- Brawo, Vattier.

Pani Jeziora, str. 416

Gwint[edytuj | edytuj kod]