Upadek Huberta Balaste

Z Wiedźmińska Wiki
Upadek Huberta Balaste
Tw3 book purple.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
24 Novigradzkie korony
Sprzedaż
2 – 3 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Copies of this book can be found in the following locations:

W słonecznym księstwie Toussaint, nieopodal winnicy Coronata, znajdowała się kiedyś posiadłość baroneta Huberta Balaste, honorowego kawalera księżnej Ademarty. Przez długie lata Hubert służył jako błędny rycerz, a nade wszystko lubował się w ślubach. Podejmował się takich czynów, które innym na samą myśl ścinały krew w żyłach. W końcu księżna doceniła jego odwagę i odznaczyła go nie tylko honorowym tytułem, lecz również nadąła mu przywilej ziemski. Miał więc Hubert gdzie osiąść i godnie doczekać aż przyjdzie jego czas. Mógł znaleźć sobie żonę i płodzić potomków, jak każdy szanujący się bohater.
Niestety, gdy odłożył miecz i tarczę, Baronet Balaste sięgnął po inne rozrywki. Grywał w karty, rzucał kośćmi, a nawet obstawiał walki psów. W końcu, gdy jednego dnia szczególnie nie szła mu karta, postanowił zagrać nie tylko o jeden, czy dwa mieszki złota, ale zastawił swoją rodową posiadłość. I przegrał, wszystko przegrał. Na domiar złego, nie potrafił przyjmować porażki, więc w afekcie przywdział zbroję i natychmiast zgłosił się na ochotnika, po czym pojechał na wojnę. Z wojny już nie wrócił - trafiony zbłąkaną strzałą, zmarł na gangrenę.