Undvik

Z Wiedźmińska Wiki

Undvik - wyspa archipelagu Skellige. Położona na wschód od An Skellig. Strome klify wyspy Undvik, roiły się od mew, petreli, kormoranów i głuptaków.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Wyspa została spustoszona przez Lodowego Giganta. Niedobitki klanu Tordarroch przyjął na Ard Skellig jarl Crach an Craite. Kiedy po śmierci Brana nadszedł czas, by wybrać nowego króla, na Undvik postanowił udać się Hjalmar z drużyną. Zabicie potwora byłoby czynem godnym następcy tronu Skellige, a klan An Craite nie musiałby dłużej trzymać na wyspie uciekinierów.

Przy Undvik cumowała cesarska flota, której celem było podbicie archipelagu. Ostatecznie wyspa i sąsiadujące z nią morze stało się polem bitwy, podczas której Nilfgaardczycy i Skelligijczycy ze wsparciem członkiń byłej Loży Czarodziejek ostatecznie pokonali Dziki Gon.

Z górnych tarasów cytadeli Kaer Trolde, głównej warowni Ard Skellig, widać było cały bez mała archipelag. Na wprost, za cieśniną, leżała An Skellig, od strony południowej niska i płaska, od niewidocznej północnej urwista i pocięta fiordami. Po lewej, daleko, ostrymi kłami raf rozbijała fale wysoka i zielona Spikeroog, z górami o szczytach tonących w chmurach. Po prawej widać było strome klify wyspy Undvik, rojące się od mew, petreli, kormoranów i głuptaków. Zza Uadyik wyłaniał się lesisty stożek Hmdarsfjall, najmniejszej wysepki archipelagu. Gdyby zaś wejść na sam szczyt którejś z wież Kaer Trolde i spojrzeć w kierunku południowym, ujrzałoby się samotną, oddaloną od pozostałych wyspę Faroe, sterczącą z wody niby grzbiet olbrzymiej ryby, dla której ocean jest za płytki.
Wieża Jaskółki, str. 131, rozdział IX