Troll skalny

Z Wiedźmińska Wiki
Troll skalny
Tw3 journal rocktroll.png
Szczegóły
Rodzaj
Ogrowate
Odmiany
Łup Łup
Zdziczały skalny troll
Występowanie
Undvik, Ard Skellig, Velen i Dolina Kaer Morhen
Podatności
Olej przeciw ogrowatym
Znak Quen
Składniki
Skóra trolla
Mutagen z trolla

Most of the troll skalny Geralt encounters are either friendly or can be reasoned with. Zdziczały skalny troll cannot be reasoned with.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Powiedz zagadka. Tylko prosta. Bo jak nie, to bum w łeb.
– troll skalny z jaskiń na Undvik

Jeśli wysoko w górach zobaczysz ruszające się kamienie, nie przecieraj oczu, tylko wyciągnij miecz – najpewniej masz przed sobą skalnego trolla. Co prawda nie każde spotkanie z tym potworem kończy się walką – trolle, choć niezbyt inteligentne, są jednak rozumne – ale lepiej przygotować się na najgorsze. Inaczej można skończyć jako wkładka do zupy.
Trolle używają bowiem ognia i prostych narzędzi, część z nich opanowała nawet podstawy Wspólnej Mowy. Choć lingwistyczne niuanse rodzaju koniugacji czy deklinacji im umykają, mają słabość do zagadek, rymowanek i wszelkiego rodzaju gier słownych, co przy odrobinie sprytu można wykorzystać na swoją korzyść.

Jeśli jednak już dojdzie do walki, trzeba wystrzegać się kamieni, które trolle ciskają z wielką siłą i zaskakującą precyzją, oraz potężnych, ciężkich pięści, którymi potrafią wgiąć najprzedniejszy nawet napierśnik czy kirys. Jako że ich grzbiet pokryty jest grubą warstwą skalnych narośli, ciosy zadane od tyłu nie czynią im prawie żadnej szkody. Należy więc walczyć z nimi twarzą w twarz – najlepiej za pomocą miecza pokrytego świeżo sporządzonym olejem przeciw ogrowatym.

Ciekawe trolle[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]