Transmutacje i metamorfozy

Z Wiedźmińska Wiki
Transmutacje i metamorfozy
Books Generic other.png
Transmutacje i metamorfozy
Opis
Typ
Książka
Źródło
Lokacje
Kupno
80 oreny
Sprzedaż
16 oreny
ID
it_scroll_205

Zawiły traktat alchemiczny przedstawiający teorię ożywiania materii nieożyionej.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Transmutacje i metamorfozy
by Adalbertus Aloiz Kalkstein
"Aby podążyć tropem arcymaga z wieży, należy wpierw sklasyfikować substancje, dokonując podziału na warianty nadrzędne i podrzędne. Tylko pierwsze z nich obejmuje hipoteza wspólzaleznosci, która zostanie przedstawiona ponizej. Substancje podrzedne nie buduja lancucha pseudozycia, albowiem ze swej natury sa posrednie i nie wystepuja samoistnie. Jednakowoz udowodnione zostalo, ze - w sposób paradoksalny - lancuch wymaga ich obecnosci.
Hipoteza wspólzaleznosci zaklada, ze w lancuchu pseudozycia musi sie znajdowac jedna substancja nadrzedna z kazdego zywiolu. Wszelako przy konstrukcji zaproponowanej przez Raffarda Bialego istnieje tylko piec wolnych miejsc. Gdyby lancuch ulegl transpozycji, a potem transmutacji, rozwiazanie problemu byloby latwe. Niestety, pierwszego przeksztalcenia nie sposób wykonac z zachowaniem integralnosci lancucha. Trzeba zatem przeprowadzic tak zwana transmutacje zwrotna, która wprawi lancuch w ruch, w rezultacie czego poszczególne substancje nadrzedne beda bezustannie i naprzemiennie opuszczaly lancuch i dolaczaly do niego. W ujeciu holistycznym zawsze pojawi sie szesc substancji nadrzednych przy pieciu wolnych miejscach. I tu kryje sie geniusz rozwiazania, albowiem sam ruch lancucha ma wlasciwosci wszystkich trzech substancji podrzednych. W ten sposób paradoks wspólzaleznosci (wspólistnienia) nie stanowi juz przeszkody."

Postacic: Kalkstein

Lokacje[edytuj | edytuj kod]