Torque

Z Wiedźmińska Wiki
F Torque.jpg

Torque - Silvan, mieszkający na Krańcu Świata, w Dol Blathanna. Mimo, że chłopom wydawał się niewinnym psotnikiem, w rzeczywistości był szpiegiem technologicznym na rzecz zamieszkujących dolinę Kwiatów elfów, pomagającym im przetrwać. Mistrz w miotaniu kulek żelaznych, zdobytych przy nieudanej próbie wypędzenia go przez miejscowych chłopów. Wstawił się za Geraltem i Jaskrem, gdy elfy z gór chciały ich zabić.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]

Dane z ksiązek Sapkowskiego[edytuj | edytuj kod]

Stworzenie miało nieco powyżej sążnia wzrostu, wyłupiaste oczy, kozie rogi i brodę. Również usta, ruchliwe, podzielone i miękkie, przywodziły na myśl żującą kozę. Dolna część ciała stwora pokryta była długim, gęstym ciemnorudym włosem aż po rozwidlone racice. Dziwoląg wyposażony był też w długi, zakończony pędzlastym kutasem ogon, którym energicznie zamiatał.
Ostatnie życzenie (opowiadanie), w zbiorze Ostatnie życzenie, str. 183
A to, panie, w studnię napaskudzi, a to za dziewką goni, straszy, grozi, że dupczył będzie. Kradnie, panie, chudobę i spyżę. Niszczy, a psuje, naprzykrza się, na grobli ryje, doły kopie jak piżmowiec albo bober jaki, woda z jednego stawu ze szczętem uciekła i karpie posnęły. We stogu lulkę palił, kuwri syn, z dymem puścił wszystko siano...

Babka z trudem opanowując drżenie ręki, przewróciła kilka stronic. Wiedźmin i poeta schylili się nad stołem. W samej rzeczy, na rycinie figurował miotacz kulek, rogaty, włochaty, ogoniasty i złośliwie usmiechnięty. - Diaboł - wyrecytowała babka.- Takoż zwany rokita albo silvan (...) szkodnik wielki i uprzykrzony.

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]