Tissaia de Vries

Z Wiedźmińska Wiki
1858c0d298f108c566f283c46ea8f003.jpg

Tissaia de Vries, właściwie Skowronek – czarodziejka, arcymistrzyni magii, członkini Kapituły Czarodziejów, była rektorka Aretuzy, autorka księgi Zatrute źródło.

Przyjaciółka Yennefer i Margarity Laux-Antille.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Tissaia de Vries była wysoką kobietą o ostrych rysach twarzy. Miała ciemne, gładko uczesane włosy, błyszczące oczy i wąskie wargi.

Podczas bankietu na Thanedd nosiła narzucony na ramiona krótki płaszcz z fioletowej kamchy, oprymowany futrem z popielic.

Przewrót na Thanedd[edytuj | edytuj kod]

W czasie przewrotu na Thanedd należała do neutralnych czarodziejów. W Garstangu jednym zaklęciem zdjęła magiczną barierę, uniemożliwiającą rzucanie czarów, a tym samym doprowadziła do rzezi.

Po przewrocie popełniła samobójstwo, podcinając sobie żyły .

Siedząc wyprostowana w fotelu wyrównała koronkowe mankiety, lewy bowiem układał się nieco inaczej niż prawy. Poczuła na sobie niechętny wzrok Terranovy i rozbawione spojrzenie Vilgefortza. Wiedziała, że jej legendarny pedantyzm denerwuje lub bawi wszystkich. Ale absolutnie się tym nie przejmowała.

Krew elfów, str. 227

Jedna z idących za nimi kobiet miała ciemne, gładko uczesane włosy, błyszczące oczy i wąskie wargi. Nosiła narzucony na ramiona krótki płaszcz z fioletowej kamchy, oprymowany futrem z popielic.

Czas pogardy, str. 83

Zgromadzeni czarodzieje rozstąpili się, kłaniając z sza­cunkiem wkraczającym na salę osobistościom. Jako pier­wszy podążał niemłody, ale krzepki mężczyzna w niezwy­kle skromnym wełnianym stroju. U jego boku kroczyła wysoka kobieta o ostrych rysach i ciemnych, gładko ucze­sanych włosach.
- To Gerhart z Aelle, znany jako Hen Gedymdeith, najstarszy z żyjących czarodziejów - poinformowała pół­głosem Yennefer. - Kobieta idąca obok niego to Tissaia de Vries. Jest tylko niewiele młodsza od Hena, ale nie krę­puje się używać eliksirów.

Czas pogardy, str. 115

Tissaia nagle zniosła blokadę. Jednym zaklęciem. W życiu nie widziałam czegoś podobnego... Oszołomiła nas i przyblokowała, potem uwolniła Vilgefortza i innych...

Czas pogardy, str. 179

Tissaia de Vries położyła swój wypracowany ozdobny podpis pod ostatnim zdaniem listu. Po długim namyśle dodała jeszcze obok ideogram oznaczający jej prawdziwe imię. Imię, którego nikt nie znał. Imię, którego nie używała od bardzo dawna. Od czasu, gdy została czarodziejką.
Skowronek.

Czas pogardy, str. 228

Tissaia de Vries usiadła w fotelu przy stole, zdmuchnęła świecę, jeszcze raz poprawiła leżące w poprzek listu pióro i przecięła sobie żyły na przegubach obu rąk.

Czas pogardy, str. 229

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]