Talgar

Z Wiedźmińska Wiki
herb Talgaru

Talgar - to niewielkie margrabstwo na północy, władane przez Esterada Thyssena, który spędził tu swoje dzieciństwo przebywając na wygnaniu. Leży u stóp Gór Smoczych. Prawdopodobnie kraj ten leży przy zachodniej granicy Hengfors (Malleore), a na zachód od Talgaru leży Velhad. Margrabstwo wchodzi w skład federacji Koviru. W Talgarze zima trwa od września do maja. Lato rozpoczyna się w pierwszy wtorek po sierpniowym nowiu.

Osoby pochodzące z Talgaru[edytuj | edytuj kod]

- Kłamstwo. Rzeczywiście jednak szybko popadały w apatię, odmawiały jedzenia... Co ciekawe, krótko przed śmiercią zdradzały dar jasnowidzenia. Kolejny dowód mutacji.
- Co dowód, to mniej przekonywający. Nie masz ich więcej?
- Mam. Silvena, pani na Naroku, do której nigdy nie udało się nam nawet zbliżyć, bo przejęła władzę bardzo szybko. Teraz dzieją się w tym kraju okropne rzeczy. Fialka, córka Eyermira, uciekła z wieży za pomocą sznura uplecionego z warkoczy i obecnie terroryzuje Północny Velhad. Bernikę z Talgaru uwolnił idiota królewicz. Teraz oślepiony siedzi w lochu, a najczęściej zauważalnym elementem krajobrazu w Talgarze jest szubienica. Są i inne przykłady.

Wieża Jaskółki, str. 277

O tym, co na Północy się dzieje, mało kto w sumie wiedział i mało kogo to interesowało. Do Redanii dochodziły - głównie okrężną drogą, przez Kaedwen - wieści o konfliktach hrabstwa kovirskiego z pomniejszymi północnymi władykami. O przymierzach i wojnach - z Hengfors, Malleore, Creyden, Talgarem i innymi kraikami o trudnych do zapamiętania nazwach. Ktoś tam kogoś podbijał i wchłaniał, ktoś z kimś łączył się w dynastycznym związku, ktoś kogoś pogromił i zhołdował - w sumie nie bardzo było wiadomo, kto, kogo i dlaczego.

Wieża Jaskółki, str. 268