Tajemnica Berengara

Z Wiedźmińska Wiki
"Tajemnica Berengara"
Scenes Geralt finds berengar.png
Szczegóły
Akt(y)
Prolog – 5
Lokacje
Kaer Morhen
Podgrodzie
Klasztorna
Brzeg
Dworzyszcze
Zleca
Vesemir
Nagrody
Działka awansu
Powiązane zadania
Nocni goście
ID
q1007_berengar

Zadanie poboczny

Fazy[edytuj | edytuj kod]

Berengar[edytuj | edytuj kod]

Oprócz moich towarzyszy z Kaer Morhen żyje jeszcze jeden wiedźmin - Berengar. Trzyma się z dala od reszty bractwa i nie było go w zamku podczas napadu. Co wtedy robił? Kim jest? Jeśli kiedyś spotkam Berengara, na pewno zadam mu te pytania. Może warto dowiedzieć się czegoś więcej o tajemniczym wiedźminie Berengarze.

Berengar na Podgrodziu[edytuj | edytuj kod]

This phase only happens if Geralt somehow missed being told about Berengar during the Prologue.

W tej zapadłej dziurze pod Wyzimą niedawno pojawił się wiedźmin. Nazywa się Berengar i nie należy do moich przyjaciół z Kaer Morhen. Co więcej - zniknął, zamiast stawić czoła Bestii. Choć się nie znamy, już utrudnił mi pracę, zrażając wieśniaków do wiedźmińskiej profesji. Mam nadzieję, że spotkam wiedźmina Berengara - tutaj lub w Wyzimie.

Berengar opuścił Podgrodzie[edytuj | edytuj kod]

This phase only happens if Geralt sided with Vesemir in the Prologue.

Przede mną na Podgrodziu pojawił się inny wiedźmin o imieniu Berengar. Obiecał zabić Bestię, ale uciekł - nie zapisał się dobrze w pamięci mieszkańców. Chciałbym spotkać Berengara i porozmawiać z nim. Może wie coś na temat skradzionych tajemnic? Zapewne wiedźminowi udało się przedostać do miasta. Może Berengar pomoże mi odnaleźć Salamandrę. Zapewne wiedźmin dostał się do miasta.

Ścigany przez Salamandrę[edytuj | edytuj kod]

Berengar został schwytany przez Salamandrę, ale zdołał uciec. Organizacja przesłuchiwała wiedźmina. O co pytała i co powiedział im Berengar - na te pytania odpowie sam wiedźmin. Najpewniej przedostał się do Wyzimy, i tam powinienem kontynuować poszukiwania. Berengar uciekł Salamandrze i prawdopodobnie przedostał się do Wyzimy.

Wiedźmiński miecz[edytuj | edytuj kod]

Straż położyła łapy na wiedźmińskim mieczu, który prawdopodobnie należał do Berengara. Muszę porozmawiać z paserem, u którego znaleziono miecz. Zdaje się, że znów trafiłem na ślad tajemniczego wiedźmina. Podejrzewam, że Berengar nie rozstałby się z mieczem z własnej woli. Może znów wpakował się w kłopoty. Muszę porozmawiać z paserem, u którego znaleziono miecz.

Ekwipunek Berengara[edytuj | edytuj kod]

Ekwipunek Berenagara trafił do pasera Talara. Powinienem rozejrzeć się w mieście - być może trafię na człowieka, który sprzedał paserowi rzeczy Berengara. Muszę się dowiedzieć, skąd Talar miał rzeczy Berengara. Popytam w mieście i okolicy.

Wynajęty przez alchemika Kalksteina lub Coleman[edytuj | edytuj kod]

Go see Kalkstein first:

Wynajęty przez alchemika Kalksteina[edytuj | edytuj kod]

Udało mi się uzyskać od pasera nowe informacje o Berengarze. Wiedźmin wykonywał jakieś zlecenia dla Kalksteina. Muszę się dowiedzieć, co robił, zanim zniknął, i jaki to ma związek z Salamandrą. Porozmawiam z alchemikiem. Muszę porozmawiać z Kalksteinem na temat Berengara. lub

Go see Coleman first:

Coleman[edytuj | edytuj kod]

Talar zdradził mi namiary na człowieka, który sprzedał mu rzeczy Berengara. Gość nazywa się Coleman i jest stałym bywalcem „Misia Kudłacza". Może być niechętny, więc muszę znaleźć sposób, żeby wyciągnąć od niego informacje o Berengarze. Muszę wyciągnąć informacje o Berengarze od Colemana, który przesiaduje w "Misiu Kudłaczu".

Mieszkańcy bagien lub Śmierć Colemana + Ceglarze[edytuj | edytuj kod]

Saw Kalkstein first:

Mieszkańcy bagien[edytuj | edytuj kod]

Berengar prowadził dla Kalksteina sprawę wieży na bagnach. Wykonując to zadanie, przepadł bez wieści. Co konkretnie się tam zdarzyło? Na to pytanie mogą odpowiedzieć tylko mieszkańcy bagien. Muszę popytać mieszkańców bagien o Berengara. lub

Looked for Coleman (these next 2 phases only happen if you allowed the Scoia'tael to take the weapons during Nocni goście):

Śmierć Colemana[edytuj | edytuj kod]

Coleman nie żyje, zginął z broni, która dzięki mnie trafiła w ręce Scoia'tael. Trop się urwał. Muszę znaleźć inne źródło informacji o Berengarze. 'Coleman nie żyje. Będę musiał znaleźć kogoś innego, kto miał kontakt z Berengarem.

Ceglarze[edytuj | edytuj kod]

To ceglarze odnaleźli rzeczy Berengara. Były zakrwawione, a w okolicy widać było ślady walki. Obawiam się, że Berengar nie żyje. Rozejrzę się na bagnach, może znajdę tam jakieś ślady. Muszę popytać mieszkańców bagien o Berengara.

Doły z gliną[edytuj | edytuj kod]

Vaska, przywódczyni ceglarzy, powiedziała mi, że Berengar kręcił się w pobliżu dołów z gliną. Powinienem poszukać Berengara w pobliżu dołów z gliną.

Śmierć Berengara[edytuj | edytuj kod]

Trupy Salamander doprowadziły mnie do miejsca, w którym bronił się Berengar. Sądząc po śladach walki, drogo sprzedał życie. Kiedy spotkam Vesemira, przekażę mu wiadomość o śmierci kolejnego z wiedźminów. Berengar nie żyje. Gdy spotkam Vesemira, przekaże mu tę smutną wiadomość.

Berengar żyje![edytuj | edytuj kod]

Okazuje się, że Berengar żyje. Niestety, wszystko wskazuje na to, że wpadł w ręce Salamandry. Mam kolejny powód, by ostatecznie rozprawić się z Salamandrą.

Zdrajca[edytuj | edytuj kod]

Okazuje się, że Berengar współpracuje z Salamandrą, choć niechętnie. Berengar został wysłany przez Magistra na poszukiwanie Alvina, więc jestem pewien, że nasze drogi jeszcze się skrzyżują. Berengar został wysłany na poszukiwanie Alvina. Znajdę go, gdy dotrę do chłopca.

Spotkanie[edytuj | edytuj kod]

Berengar, found at last!

A więc nareszcie spotkałem Berengara twarzą w twarz. Mam tyle pytań i wątpliwości... Nareszcie spotkałem Berengara. Powinienem z nim porozmawiać.

Współpraca z Salamandrą[edytuj | edytuj kod]

Berengar jest pełen goryczy, powiedział mi, że nienawidzi wiedźminów. Żywot mutanta, którego ludzie nie potrafią zaakceptować, to dla niego przekleństwo. Dodał również, że współpracował z Salamandrą i jego zdaniem metody tej organizacji nie różnią się od wiedźmińskich. Berengar przyznał się, że współpracował z Salamandrą. Zapłaci mi za to.

Druga śmierć Berangara + Medalion lub Rozstanie + Sprzymierzeniec[edytuj | edytuj kod]

Kill Berengar:

Druga śmierć Berangara[edytuj | edytuj kod]

Przez tak długi czas szedłem śladem Berengara miotany sprzecznymi uczuciami. Teraz, kiedy patrzę na jego ciało, czuję jakąś dziwną pustkę... Oto zakończenie historii wiedźmina Berengara. Berengar nie żyje. (4500 XP)

Medalion[edytuj | edytuj kod]

Okazało się, że medalion Berengara ma większą moc, niż się spodziewałem. Azar był wyraźnie przestraszony. Amulet Berengara może pomóc mi w pokonaniu Azara. lub

Spare Berengar:

Rozstanie[edytuj | edytuj kod]

Nie mogłem podnieść ręki na Berengara po tych wszystkich dniach, które spędziłem, podążając jego tropem. Ma swoje wady, jest ogarnięty wątpliwościami, ale może kiedyś się zmieni. Ciekawe, jakie będzie zakończenie historii o Berengarze. Berengar ruszył swoją drogą. Prawdopodobnie już nigdy go nie spotkam. (6500 XP)

Sprzymierzeniec[edytuj | edytuj kod]

Berengar zawrócił z drogi i ostatecznie stanął u mego boku podczas walki z Azarem. Berengar przybył, aby wspomóc mnie w walce z Azarem.