Tailles

Z Wiedźmińska Wiki
Tailles
BaW Arthur Tailles.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Tytuł(y)
Hrabia
Przynależność
Zakonu Płonącej Róży (dawniej)
Profesja
Rycerz

Tailles z Dorndal – młody rycerz zakonu Białej Róży.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Jego poród odbierała Nenneke. Był porywczy, miał gorąca głowę, nie był znany w zakonie. Chciał się pojedynkować z Geraltem w Ellander, ale "uderzył się" własnym mieczem.

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

W filmie i w serialu w rolę Taillesa wcielił się Rafał Mohr. Jest ulubieńcem lokalnego władcy - diuka Herewarda. Aby zyskać sławę chciał się pojedynkować z Geraltem, jednak w przypadku zranienia go, wiedźmin miał zostać ukarany. Geralt wykorzystał sprytny manewr i sprawił, że Tailles zranił się własnym mieczem.

W prologu Wiedźmina 2 spotykamy Taillesa. Ma on tytuł hrabiego. Co ciekawe jest bardzo podobny do filmowego odpowiednika.

Wiedźmin 3: Krew i Wino[edytuj | edytuj kod]

Tailles jest jednym z uczestników turnieju rycerskiego w Toussaint. Występuje w nim barwach Zakonu Płonącej Róży, a na piersi ma różę, co sugeruje, że wstąpił w szeregi zakonu.

Jako uczestnik turnieju z ramienia Zakonu został wyznaczony przez Braci Prowadzących, którzy dzięki jego zwycięstwu chcieli polepszyć wizerunek Zakonu w świecie. Wyznaczyli mu fundusz reprezentacyjny w wysokości 784 koron, które mógł odebrać w Banku Vivaldich. Kwota podlegała zwrotowi do wysokości 150%, gdyby Tailles nie zajął miejsca na podium, gdyż wyliczono, że w przypadku przegranej wizerunek Zakonu ucierpi bardziej, niż gdyby Tailles wcale nie brał udziału w turnieju.

Jeśli Geralt bierze udział w turnieju pod imieniem Ravixa z Czteroroga, przed konkurencją konną oskarża wiedźmina o ukrywanie się pod obcym pseudonimem i wyzywa go na pojedynek. Podczas gdy Biały Wilk odpoczywa w karczmie z Guillaumem, Tailles nachodzi ich z dwoma towarzyszami i domaga się satysfakcji. Rozpoczyna się walka na pięści. Po pokonaniu obiecuje Geraltowi, że jeszcze kiedyś się spotkają i w końcu go zabije.Podczas ataku wampirów na miasto , w pałacu można zobaczyć jak bruxa pożera zwłoki Taillesa

Mimo że w poprzedniej części gry był hrabią, w grze Wiedźmin 3: Krew i Wino jest podpisany jako książę.

-...A to rycerz Tailles z Dorndal.
Geralt ukłonił się niedbale, patrząc na rycerzy. Obaj byli w zbrojach i karmninowych płaszczach ze znakiem Białej Róży na lewym ramieniu.

Ostatnie życzenie, str. 73

- Panie Falwick- powiedział Geralt, nie przestając się uśmiechać.- Jeśli on wyciągnie miecz, odbiorę mu go i opłazuję gówniarza po rzyci. A potem wybiję nim drzwi.
Tailles drżącymi rękami wyciągnął zza pasa żelazną rękawicę i z trzaskiem cisnął nią o posadzkę tuż przed stopami wiedźmina.
- Zmyję zniewagę zakonu twoją krwią odmieńcze!- wrzasnął.- Na udeptanej ziemi! Wychodź na podwórzec!
- Coś ci upadło, synku- rzekła spokojnie Nenneke.- Podnieś to zatem, tu nie wolno śmiecić, tu jest świątynia.

Ostatnie życzenie, str. 76

Wiedźmin 2[edytuj | edytuj kod]

Arthur Tailles is a secondary character in the Prologue of Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. King Foltest calls him the "erstwhile Count of Nessvelt" and remarks that he had personally signed the man's death sentence, to which Tailles responds that it was the countess La Valette who decided to spare him.

If Geralt chooses to intimidate him:
Choć nie dał tego po sobie poznać, spotkanie podówczas Taillesa było dla Geralta nielichym zaskoczeniem. W przeszłości trafili już na siebie - w niezbyt przyjaznych okolicznościach – i rycerz wyniósł z tej znajomości rozbitą twarz. O ironio, ich spotkanie po latach także skończyło się rękoczynami. Tailles w obecności wiedźmina powinien stale nosić hełm.
If Geralt chooses not to intimidate him:
Choć nie dał tego po sobie poznać, spotkanie podówczas Taillesa było dla Geralta nielichym zaskoczeniem. W przeszłości trafili już na siebie – w niezbyt przyjaznych okolicznościach – i rycerz wyniósł z tej znajomości rozbitą twarz. Tym razem Taillesowi się upiekło, a wiedźmin ograniczył się do kilku cierpkich słów.

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 3 Krew i Wino[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]