Szarlej

Z Wiedźmińska Wiki

Szarlej
Tw3 journal sharley.png
Szczegóły
Rodzaj
Relikty
Boss
Tak
Odmiany
Szarlej od Cesarza Nilfgaardu
Potwór z Tufo
Występowanie
Toussaint
Podatności
Samum
Olej przeciw reliktom
Znak Aard
Taktyka
Rolling up into a ball and charging its target
Składniki
Proch z szarleja
Sierść szarleja
Większy niebieski mutagen
Mózg potwora
Krew potwora
Kość potwora
Skorupa potwora
Skóra potwora
Wątroba potwora
Żołądek potwora
Kieł z potwora
Sproszkowana tkanka potwora
Nasycone odłamki

Bestiary entries for Szarleje can be obtained by reading O falach dźwiękowych - nietoperze i szarleje.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

W trzewiach ziemi żyją stworzenia dziwne i śmiertelnie groźne. Gdyby z jakiegoś powodu postanowiły zdobyć świat podsłoneczny, wszyscy zginęlibyśmy podczas pierwszego dnia ich inwazji.

– Ramus Vendenratz, mahakamski sztygar.

Większość swojego życia szarleje spędzają głęboko pod ziemią i ludzie nie mają z nimi do czynienia. Zdarza się jednak, że potwór wykopuje się na powierzchnię i pożera przebywających w pobliżu ludzi. Prócz tego część szarlejów kopie swoje tunele płytko pod powierzchnią ziemi, podkopując fundamenty budynków i wywołując wstrząsy.

Ponieważ szarleje są ślepe, orientują się w otoczeniu wyczuwając drgania i nasłuchując dźwięków, najlepszą więc taktyką podczas spotkania z tym potworem jest rzucenie czymś ciężkim lub hałaśliwym w najbliższą solidną ścianę lub mur i odmawiana w myślach modlitwa o to, by potwór w rozpędzie walnął we wspomnianą przeszkodę i sam się znokautował.
Szarlej jest zbyt niezgrabny, żeby unikać ataków, ale gruby pancerz, który pokrywa jego grzbiet, z łatwością zatrzymuje wszystkie ciosy. Zagrożony potwór zwija się w toczącą się kulę, którą nie sposób zatrzymać i która miażdży wszystko na swojej drodze.

Szarżującemu szarlejowi najlepiej zejść z drogi i dopaść go po nieudanej szarży, gdy odsłoni wrażliwy brzuch.

Utalentowany wiedźmin może użyć Znaku Aard lub petard (przydatny jest zwłaszcza Samum), żeby sprawić, że szarlej sam będzie wpadał z impetem na przeszkody, co może znacznie obniżyć jego zdolność bojową i pomóc wiedźminowi w wygraniu starcia. Próba zdezorientowania potwora jest ryzykowną taktyką, ale może się sprawdzić, szczególnie, jeśli zagrożone są osoby postronne.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Szarleje were supposed to appear in the base game during its development in 2013 - 2014 but they were quickly removed and we would not know any of this if not for leaked materials.