Svanrige

Z Wiedźmińska Wiki
Svanrige
Tw3 journal svanrige.png
Svanrige w grze Wiedźmin 3
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Brązowy
Narodowość
Skellige
Przynależność
Klan Tuirseach
Pochodzenie
Skellige

Svanrige Tuirseach – jedyny syn króla Skellige Brana Tuirseach i jego żony Birny, bratanek byłego króla Eista Tuirseacha oraz kuzyn jarla Cracha an Craite'a. Po śmierci ojca jeden z kandydatów do korony Skellige, a także jedyny członek klanu Tuirseach.

Ciężki żywot czeka dzieci, które wyrosły w cieniu swych rodziców. Po śmierci ojca, ukochanego przez wyspiarzy króla Brana, Svanrige był formalnie przywódcą rodu Tuirseach, władającym rozległymi ziemiami klanu na wyspie An Skellig.

Ten cichy i spokojny młodzieniec wydawał się przytłoczony przez swą matkę, Birnę. Ambitna kobieta za wszelką cenę usiłowała kontrolować jego poczynania. Mając tak apodyktyczną opiekunkę, trudno przypuszczać by Svanrige mógł wyrosnąć na mężczyznę, który będzie w przyszłości samodzielnie rządzić jednym z najpotężniejszych rodów na Skellige.
Jeśli Geralt nie interweniuje w zadaniu Królewski Gambit:
Wybór Svanrige na władcę Skellige był dość niespodziewany. Powszechnie uważano, że było to wynikiem zakulisowych działań Birny, która wykorzystała chaos po śmierci innych kandydatów oraz hańbę, jaką okrył się klan Craite. Birna ziściła swe ambicje umieszczając na królewskim tronie posłuszną marionetkę.
Tym większym zaskoczeniem było dla wszystkich, gdy młody Tuirseach pokazał pazury, odrzucając upokarzający traktat z Nilfgaardem i krwawo zmywając hańbę rokowań z odwiecznym wrogiem. Jeśli ktokolwiek miał wątpliwości, czy Svanrige godny jest korony Wysp, młody król zmazał je krwią cesarskich posłów.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

References[edytuj | edytuj kod]