Sukkub

Z Wiedźmińska Wiki
Sukkub

Sukkub - (śrdw.-łac. succubus, od łac. succuba - "nałożnica", od succubare - "leżeć pod")  demon pod postacią pięknej kobiety, o bardzo długich włosach, często ciemnych (często obdarzonych również atrybutami charakterystycznymi dla demonów, np. rogami albo kopytami) . Jej pojawieniu się towarzyszy ostry zapach siarki. Demon żywi się siłami witalnymi mężczyzn, wybiera najurodziwszych. Ma ze sobą bicz albo sztylet.Ezoteryczne pisma twierdzą, że sukkuby oprócz wysysania energii życiowej i kuszenia mężczyzn współżyciem seksualnym starają się także przejąć duszę ofiary poprzez stopniową pogłębiającą się w niej demoralizację na tle seksualnym.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Męski odpowiednikem jest Inkub .
  • Sukkuby mogą także gwałcić przez sen .

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

W spalonej wiosce nieopodal Vergen żył prawdziwy sukkub. To piękne stworzenie z kopytkami zamiast nóg wabiło do siebie urodziwych młodzieńców i żywiło się ich siłami witalnymi. Uwodzicielka była oskarżona o okrutne morderstwa mężczyzn i podejrzenie to miało solidne podstawy. Musicie bowiem wiedzieć, że przykry zapach siarki nie jest jedynym problemem w kontaktach z sukkubami, które bywają równie groźne, jak wampiry.

If Geralt chooses to side with Ele'yas during Chapter II - Z drżącym sercem:
Geralt dogłębnie zbadał sprawę morderstw i doszedł do wniosku, że sukkub istotnie jest winny przypisywanych mu zabójstw. Wiedźmin nie miał innego wyjścia, jak zabić niebezpiecznego, choć pięknego potwora.
If Geralt chooses to side with the Succubus during Chapter II - Z drżącym sercem:
Geralt dogłębnie zbadał sprawę morderstw. Doszedł do wniosku, że sukkub jest niewinny i został wrobiony w zabójstwa przez zazdrosnego kochanka. Nasz bohater oczyścił uwodzicielkę z zarzutów i dostał bardzo piękne podziękowanie.

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]