Stennis I

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Stennis.jpg

Stennis - syn Demawenda, książę, a później król Aedirn , wnuk Virfurila .

Ważna postać w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Nie ma o nim wzmianki w książkach Andrzeja Sapkowskiego.

Stennis jest człowiekiem butnym, aroganckim i egoistycznym, ale również ambitnym i zmotywowanym do objęcia rządów Aedirn po śmierci swojego ojca.

Ścieżka Iorwetha[edytuj | edytuj kod]

Stennis nie cieszy się dużym poparciem swoich rodaków, dlatego postanawia pomóc Saskii Smokobójczyni w walce z wojskami Henselta, aby umocnić swoje prawa do tronu.

Stennisa popiera tylko szlachta a zwykli chłopi maja go za nic.Według Geralta prentensje do tronu ma nawet kat z Vengerbergu.

Wściekły tłum obarcza go winą za otrucie Saskii.

Geralt zezwala na lincz:
Stennis ginie zamordowany przez rozwścieczony tłum Vergen.

Geralt broni Stennisa:
Stennis zostaje królem Aedirn a jego oficjalny tytuł to Król Stennis I. Po objęciu tronu stara się opanować chaos panujący w Aedirn.

Ścieżka Roche'a[edytuj | edytuj kod]

Ginie zamordowany przez upiory. Jego zwłoki, wraz z jego mieczem, znajdują się w upiornej mgle.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Stennis nie występuje w grze ani nie jest tam wspominany. Nilfgaardzki ambasador Var Attre oznajmia zarówno w przypadku importu zapisu gry z żywym Królem jak i w wypadku jego śmierci, że w Aedirn był taki chaos, że nikt nie stawiał oporu Nilfgaardowi podczas inwazji i zajęcia królestwa. Może oznaczać to, że nowy król nie potrafił powstrzymać okupanta z południa i prawdopodobnie wybrał pójście na ugodę z cesarzem niż stawienie oporu i skazanie na destrukcje kraju i tak ogarniętego konfliktami wewnętrznymi.

W dodatku Krew i Wino, można się dowiedzieć, że Vengerberg nie ucierpiał praktycznie wogóle podczas wojny co może być poszlaką na ugodowe rozwiązanie podczas konfliktu.

Jego postać jest na jednej z kart do Gwinta w tali Królestw Północy. Ma on siłę ataku 5 i jest on jednostką szpiegującą.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Przez Detmolda Stennis był nazwany wymoczkiem, przez Yarpena Zigrina księciem Penisem, a przez Henselta Szczeniakiem Demawenda.
  • Miał wytatuowany na ramieniu herb Aedirn.

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Władcy Aedirn herb Aedirn
BaldwinVidemontVirfurilDemawendStennis I
Inni członkowie dynastii aedirńskiej
Agnes