Stefan Skellen

Z Wiedźmińska Wiki
Stefan Skellen.jpg

Stefan Skellen, zwany Puszczykiem - syn Bertrama Skellena, nilfgaardzki koroner, któremu powierzono zadanie schwytania Ciri. Członek spisku wymierzonego w cesarza Emhyra var Emreisa. Gorący zwolennik mało popularnej idei demokracji. Po śmierci Vilgefortza schwytany na zamku Stygga. Uznany za zdrajcę, osądzony i skazany na śmierć przez powieszenie. Podobnie jak Dijkstra mimo piastowania wysokiego stanowiska był osobą niskiego stanu. Puszczyk był niewielkiego wzrostu, zazwyczaj grzeczny, o złych oczach. Miał pewien talent aktorski, co bywało pomocne w różnych sytuacjach jakie stawiała przed nim służba koronera. W trakcie walki we wsi Goworożec ranił Ciri orionem w twarz, oszpecając ją blizną.

W tomie Pani Jeziora dowiadujemy się że nie może się pozbyć kataru, mimo pomocy Vilgefortza.

Cesarz nie uniewinnił go po podpisaniu "pokoju cyntryjskiego", nakazał usmiercić zdrajcę, ale po uczciwym i rzetelnym procesie. Zginął powieszony jako że "niegodny był oddychać cesarskim powietrzem".Na plac na którym zginął został przywieziony wozem jako że "niegodny był stąpać po cesarskiej ziemi".

Wezwanie nie zdziwiło też Stefana Skellena, zwanego Puszczykiem, pełniącego przy imperatorze funkcję koronera, specjalisty od służb i zadań specjalnych. Puszczyka nigdy nic nie dziwiło.

Czas pogardy, str. 241

Dowódca, nieduży, czarniawy, bogato odziany, był stateczny w mowie i nad podziw grzeczny.

Wieża Jaskółki, str. 120

- Faktycznie - wydął wargi Puszczyk. - Zbyt jestem inteligentny, by tego nie zauważyć. Tak tedy, teraz powinienem zdradzić z kolei Ardala aep Dahy i przystać do ciebie, Vilgefortz? Do tego zmierzasz? Ale ja nie jestem chorągiewką na wieży! Jeśli popieram sprawę rewolucji, to z przekonania i idei. Trzeba skończyć z samowładną tyranią, wprowadzić monarchię konstytucyjną, a po niej demokrację...
- Co?
- Ludowładztwo. Ustrój, w którym rządził będzie lud. Ogół obywateli wszystkich stanów, poprzez wyłonionych w uczciwych wyborach najgodniejszych i najuczciwszych reprezentantów...
Rience rykną śmiechem. Zaśmiał się dziko Bonhart. Serdecznie, choć trochę skrzekliwie zaśmiał się z ksenoglozu czarodziej Vilgefortz. Wszyscy trzej długo śmiali się i rechotali, roniąc łzy jak grochy.

Wieża Jaskółki, str. 371

- Mówię wspólnym - powiedział zakatarzony, wytrzymując jej spojrzenie. - A nazywam się Stefan Skellen. I bynajmniej, bynajmniej nie mam pełnych gaci. Ba, wciąż mi się wydaje, że jestem w dużo lepszej sytuacji niż pani, Yennefer.

Pani Jeziora, str. ??

- Stefanie Skellen, synu Bertrama Skellena, ty, który byłeś cesarskim koronerem, wstań. Najwyższy Trybunał Wiecznego z łaski Wielkiego Słońca Imperium uznał cię winnym zarzucanych ci przestępstw i czynów nieprawych, a to: zdrady stanu i udziału w spisku mającym na celu zbrodniczy zamach na porządek ustawowy Imperium, a także na własną osobę Cesarskiego Majestatu. Wina twa, Stefanie Skellen, została potwierdzona i udowodniona, a Trybunał nie dopatrzył się okoliczności łagodzących. Jego Najjaśniejszy Majestat Imperatorski nie skorzystał zaś z prawa łaski.

Pani Jeziora, str. ??

- Stefanie Skellenie, synu Bertrama, zdrajco. Ja, przewodniczący Najwyższego Trybunału Imperium, skazując cię, po raz ostatni wypowiadam twoje imię. Od tej chwili niech będzie ono zapomniane.

Pani Jeziora, str. ??

Gwint[edytuj | edytuj kod]