Stary list

Z Wiedźmińska Wiki

Stary list in Ruiny elfickiego sanktuarium[edytuj | edytuj kod]

Stary list
Tw3 scroll3.png
Zawiera przydatne informacje.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
At guarded treasure marker in the Ruiny elfickiego sanktuarium on table.
Cena bazowa
Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Relates to Dziennik profesora Noëla Ivora, Dziennik Isabelle Duchamp i Zapiski adiunkta Philippa Borutta.

[List wygląda, jakby był czytany setki razy – część tekstu jest wytarta]

Mój ukochany Noëlu!

Wiem, że nie popierasz mojej decyzji. Zrozum, że nie było mi łatwo, ale postanowiłam – będę przewodzić ekspedycji do ruin Termes. Informacje które mogę tam zdobyć, będą kamieniem milowym...

[fragment nieczytelny]

Nie wiem jakich musiałabym użyć argumentów, byś zrozumiał, że nie chcę z tobą rywalizować. Rozumiem że to dla ciebie sprawa ambicjonalna, ale nasza praca naukowa, nie powinna wpływać na to, co jest między nami. Wierzę, że gdy wszystko sobie ułożysz w głowie, dołączysz do nas jako mój asystent i razem odkryjemy...

[fragment nieczytelny]

na zawsze Twoja
Isabelle

Stary list in the courtyard of Zamek Królewski w Wyzimie[edytuj | edytuj kod]

Stary list
Tw3 scroll4.png
Zawiera przydatne informacje.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup
Cena bazowa
Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

This letter is found on a skeleton leaning against a chest in a secret chamber in the north corner of the courtyard of the Zamek Królewski w Wyzimie.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Szanowny Pan Roderick de Wette,

Proszę wybaczyć, że tak długo zwlekałem z odpowiedzią – czekałem, aż Golan Vivaldi potwierdzi, że wystawiony przez waszmość weksel ma pokrycie. Nie, żebym Waszmości nie ufał, ale strzeżonego bogowie strzegą, jak mówi kaedweńskie porzekadło.

Odpowiadając już bez zwłoki na zapytanie waszmości: klątwę księżniczki Addy rzeczywiście można przywrócić. Wiedźmin z Rivii, mając jedynie rudymentarne zrozumienie magicznych arkanów, nie potrafił bowiem ostatecznie odczynić zaklęcia, a jedynie przerwać jego działanie.

Ażeby Adda znów w strzygę się przemieniła, do jej jadła należy dodać trzy krople krwi jej ojca, króla Foltesta, trzy krople krwi wilka i trzy krople żółci świeżo pochowanej kobiety, która sto lat skończyła, acz sto pierwszego roku życia jeszcze nie rozpoczęła. Nad tak zaprawionym jadłem rzucić należy następnie Trójkąt w Trójkącie. To powinno zadziałać – niechże jednak waszmość dwakroć się zastanowi, czy rzeczywiście chce czynu tak haniebnego dokonać.

Polecam się na przyszłość,
– Alyssandra Deviel

Stary list in Dolina Kaer Morhen[edytuj | edytuj kod]

Stary list
Tw3 scroll4.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Pozostałe
Źródło
Łup
Cena bazowa
Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

This letter is found in a wrecked boat in a small cave which is home to Skalny troll near the south end of the lake in Dolina Kaer Morhen

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Wszyscy wyznaczeni przez Magistra mają się stawić w umówionym czasie pod twierdzą, każdy na przyporządkowanym wcześniej stanowisku. Spóźnienia, braki w uzbrojeniu czy nieposłuszeństwo zostaną ukarane śmiercią.

Główny atak na Kaer Morhen przypuścimy z pomocą przerazy. Opanowanie twierdzy nie powinno sprawić problemu, podobno wiedźminów jest tam teraz tylko garstka. Dlatego kto pierwszy, ten lepszy – za głowę każdego odmieńca czeka nagroda – 50 orenów.

Po wyniesieniu wiedźmińskich tajemnic, musimy się rozproszyć, żeby nie przyciągać uwagi. Każdy z was jest od tej pory zdany na siebie. Ponownie widzimy się w Wyzimie, w umówionym miejscu.

Azar Javed

Note[edytuj | edytuj kod]

This letter is a description of the attack on Kaer Morhen in the first game of this series.