Smoki złote

Z Wiedźmińska Wiki
Złoty smok

Złote smoki - uznawane są za legendarne, na całym globie żyje zaledwie kilku przedstawicieli tej odmiany. Znanym nam złotym smokiem jest Villentretenmerth (Borch Trzy Kawki). Stworzenia te potrafią dowolnie polimorfować. Jak większość smoków mogą używać magii, jednak zwykle są to zaklęcia pirokinetyczne i mentalne. Złote smoki potrafią zionąć zarówno ogniem, jak i gorącą parą. Przeciętnie osiągają wielkość 20 metrów.

Przedstawiciele[edytuj | edytuj kod]

Z książek[edytuj | edytuj kod]

Z gry RPG Wiedźmin: Gra Wyobraźni[edytuj | edytuj kod]

Na niewysokim pagórze siedziało stworzenie. Siedziało, wyginając w regularny łuk długą, smukłą szyję, skłoniwszy wąską głowę na wysklepioną pierś, oplatając ogonem przednie, wyprostowane łapy. Było w tym stworzeniu, w pozycji, w jakiej siedziało, coś pełnego niewysłowionej gracji, coś kociego, coś, co zaprzeczało ewidentnie jego gadziej proweniencji. Niezaprzeczalnie gadziej. Stworzenie było bowiem pokryte łuską, wyraźną w rysunku, błyszczącą rażącym w oczy blaskiem jasnego, żółtego złota. Bo stworzenie siedzące na pagórku było złote - złote od czubków zarytych w ziemię pazurów po koniec długiego ogona, poruszającego się leciutko wśród porastających pagórek ostów. Patrząc na nich wielkimi, złotymi oczami, stworzenie rozwinęło szerokie, złociste, nietoperze skrzydła i tak trwało nieruchome, każąc się podziwiać.

Miecz przeznaczenia, str. 55-56

Dane z innych źródeł[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin: Gra Wyobraźni[edytuj | edytuj kod]

W grze fabularnej Wiedźmin: Gra Wyobraźni złote smoki traktowane są jako jedna z ras smoków. W dodatku o Zerrikanii opublikowanym w miesięczniku "Magia i Miecz" autorstwa Martyny Tomaszewskiej pojawia się imię jeszcze jednego złotego smoka - Zerrikantermenta, od którego imienia pochodzi nazwa krainy.