Smok (odcinek)

Z Wiedźmińska Wiki

Poprzedni odcinek Poprzedni odcinekNastępny odcinek Następny odcinek

Smok - Czwarty odcinek serialu Wiedźmin, stworzony na podstawie opowiadania Granica możliwości.

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Mijają lata. Geralt jest już doświadczonym, zaprawionym w bojach wiedźminem. Po wynajęciu się do zlikwidowania bazyliszka schodzi do groty, w której przebywa potwór i na długo znika. Czekający na niego u wejścia mieszkańcy pobliskiej osady tracą nadzieję, myśląc że wiedźmin zginął. W konsekwencji biorą się oni do rozkradania jego skąpego majątku. W tym niecnym procederze przeszkadza im jednak tajemniczy rycerz Borch Trzy Kawki i jego świta, złożona z dwóch zerrikańskich wojowniczek. Geralt, który wreszcie pokonał bazyliszka, zaprzyjaźnia się z Borchem, zaś w dalszą drogę wyruszają razem. Wkrótce dołącza do nich wędrowny bard Jaskier, stary druh wiedźmina. Poeta opowiada rycerzom o wyprawie na smoka w której biorą w niej udział ludzie rozmaitego autoramentu: od szlachetnego rycerza, walczącego dla idei po rębajłów spod ciemnej gwiazdy, pragnących położyć łapę na smoczym skarbcu. Geralt, Borch i Jaskier przyłączają się do wyprawy, choć żaden z nich nie zamierza robić konkurencji myśliwym. Wśród tych ostatnich wiedźmin niespodziewanie spotyka czarodziejkę Yennefer, z którą niegdyś łączył go namiętny romans.

Obsada[edytuj | edytuj kod]

Odcinek na Youtube[edytuj | edytuj kod]