Skrzat

Z Wiedźmińska Wiki

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Skrzat
Tw3 journal dark pixie.png
Szczegóły
Rodzaj
Istoty magiczne
Występowanie
Kraina Tysiąca Baśni‏‎
Podatności
Olej przeciw istotom magicznym

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

– Zobacz, skrzaty!
– Lepiej się stąd zabierajmy.
– Daj spokój, co złego mogą nam zrobić skrzaty?
– ostatnie słowa dwóch rabusiów, którzy wdarli się do Krainy Tysiąca Bajek, personalia nieznane

Choć skrzaty wyglądają na łagodne, niepozorne stworzenia, w ich przypadku powiedzenie, że pozory mylą, sprawdza się wprost idealnie. Skrzaty z Krainy Tysiąca Baśni zostały bowiem stworzone po to, by bronić tego czarownego miejsca przed intruzami oraz dbać o to, by beauclairskim księżniczkom, Annie Henrietcie oraz Sylvii Annie, nie spadł włos z głowy. Dlatego jeśli na skrzaty natrafił ktoś inny, nigdy nie kończyło się to dobrze: skrzaty są bowiem agresywne i wojownicze, a że stworzono je do obrony i zabijania, walczą do ostatniej kropli krwi.

W grze Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

Skrzat Skrzat Skrzat Skrzat Skrzat Skrzat

Skrzaty są to bardzo małe humanoidalne stworzonka, które Geralt napotyka w wiosce Odmęty w ramach zadania Drobne utrapienia.

Występują dwa plemienia owych istot: "Złe" i "Dobre". Dobre plemię zamieszkuje pola między naprawianym mostem a pobrzeżem, natomiast "złe" plemię zamieszkuje jedną z głębszych komór w krypcie na polach.

Nawet te pomocne skrzaty mogą być czasem utrapieniem. Gdy czując się zagrożone obecnością Harna i Pata - murarzy odpowiedzialnych za naprawę mostu - sabotują pracę obu mężczyzn.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Skrzaty uwielbiają alkohol.