Skellige - Historia i Geografia

Z Wiedźmińska Wiki
Skellige - Historia i Geografia
Tw3 book green.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Beach after arriving in Skellige
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Państwo Skellige położone jest na archipelagu o tej samej nazwie, w skład którego wchodzi dwadzieścia wysp. Największe z nich to: Ard Skellig, An Skellig, Undvik, Faroe, Spikeroog i Hindarsfjall. Początkowo wyspy zamieszkiwały niezależne klany, które zjednoczyły się pod wpływem narastającego zagrożenia ze strony dzikich ludów oraz mocarstw powstających na Kontynencie. Skellige stało się wówczas monarchią elekcyjną, w której władzę sprawuje król, wybierany spośród jarlów (przywódców klanów).

Obecnie przywódcą Skelligijczyków jest Bran z klanu Tuirseach. Warto zaznaczyć, że w przeciwieństwie do królestw Kontynentu, na Skellige każdy mieszkaniec jest jednocześnie obywatelem i ma takie same prawa – niezależnie od urodzenia, wykonywanego zawodu czy stanu posiadania.

Ze względu na górzyste, miejscami półpustynne ukształtowanie terenu oraz nieprzyjazny klimat, mieszkańcy Skellige trudnią się głównie rybołówstwem, handlem morskim oraz wyprawami łupieżczymi. Choć tymi ostatnimi zajmują się głównie mężczyźni, spotyka się także kobiety-wojowników, które nie ustępują odwagą i umiejętnościami swym braciom i ojcom. Na Skellige panuje bowiem przekonanie, że każdy jest kowalem swojego losu, a Freyja, wybierając ludziom ich przeznaczenie, kieruje się wyłącznie ich wewnętrznymi predyspozycjami.