Silvan

Z Wiedźmińska Wiki

Silvan - półczłowiek, półkozioł, zwany również rokitą, przez zabobonnych chłopów mylnie nazywany diabłem bądź diabołem. Istota w zasadzie nieszkodliwa, choć lubiąca sprawiać uporczywe i niemiłe dowcipy.

Ważniejsze postaci[edytuj | edytuj kod]

Stworzenie miało nieco powyżej sążnia wzrostu, wyłupiaste oczy, kozie rogi i brodę. Również usta, ruchliwe, podzielone i miękkie, przywodziły na myśl żującą kozę. Dolna część ciała stwora pokryta była długim, gęstym ciemnorudym włosem aż po rozwidlone racice. Dziwoląg wyposażony był też w długi, zakończony pędzlastym kutasem ogon, którym energicznie zamiatał.
Ostatnie życzenie, str. ?
A to, panie, w studnię napaskudzi, a to za dziewką goni, straszy, grozi, że dupczył będzie. Kradnie, panie, chudobę i spyżę. Niszczy, a psuje, naprzykrza się, na grobli ryje, doły kopie jak piżmowiec albo bober jaki, woda z jednego stawu ze szczętem uciekła i karpie posnęły. We stogu lulkę palił, kuwri syn, z dymem puścił wszystko siano...
Ostatnie życzenie, str. ?
Babka z trudem opanowując drżenie ręki, przewróciła kilka stronic. Wiedźmin i poeta schylili się nad stołem. W samej rzeczy, na rycinie figurował miotacz kulek, rogaty, włochaty, ogoniasty i złośliwie usmiechnięty. - Diaboł - wyrecytowała babka.- Takoż zwany rokita albo silvan (...) szkodnik wielki i uprzykrzony.
Wiedźmin, str. ?

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Silvan
Tw3 journal sylvan.png
Szczegóły
Rodzaj
Relikty
Podatności
Samun
Czarcia Purchawa
Olej przeciw reliktom
Znak Igni

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Silvany są wredne, chciwe i kłamliwe. Ale i tak wolę je od Dh’oine.
– Yaevinn, legendarny dowódca oddziałów Scoia’tael

Silvany i pokrewne im bubaki to niezwykle rzadkie leśne stworzenia, łączące cechy kozła i otyłego człowieka. Są raczej nieszkodliwe – kontakty z ludźmi ograniczają zazwyczaj do płatania im niegroźnych, lecz dość męczących żartów i podżerania plonów z pól.

Uwaga[edytuj | edytuj kod]

At least some of them can breathe fire if provoked.