Sihill

Z Wiedźmińska Wiki
133px x 300px

Sihill - drogocenny miecz wykuty w Mahakamie z użyciem bardzo zaawansowanych technik metalurgicznych i płatnerskich. Jedną sztukę pierwotnie posiadał Zoltan Chivay, później walczył nią Geralt. Na mieczu wyryte były krasnoludzkie runy znaczące w wolnym tłumaczeniu: "Na pohybel skurwysynom".

W przeciwieństwie do mieczy robionych przez ludzi czy też elfy, w sihillu z najtwardszej stali jest ostrze, nie zaś jego rdzeń. Była to stal przy okazji bardzo lekka, znana tylko krasnoludom. Można snuć przypuszczenia, że dodawano do niej różne metale kolorowe lub szlachetne. Co do rękojeści, to nie jest ona przytwierdzana do klingi tak, by stanowiła wraz z nią jedną całość. Dla ozdoby na klindze umieszczano runy, tak jak w wypadku broni robionej przez gnomy.

Miecz mierzył około czterdziestu cali, ważył zaś nie więcej niż trzydzieści pięć uncji. Pokryta na znacznej długości tajemniczymi znakami runicznymi (kras. "na pohybel skurwysynom") klinga miała niebieskawe zabarwienie i była ostra jak brzytwa, przy odrobinie wprawy można by się nią ogolić. Dwunastocalowa, owinięta krzyżującymi się paskami jaszczurczej skóry rękojeść miała zamiast głowicy walcowatą mosiężną skuwkę, jelec był bardzo mały i misternie wykończony.

Chrzest ognia, str. 91-92

(...) a mój sihill ma głownię kutą ze stopu uszlachetnianego grafitem i boraksem...
- Nowoczesna technika! - nie wytrzymał Percival, gorączkując nieco, albowiem dyskurs niechybnie schodził na dobrze znane mu sprawy. - Konstrukcja i kompozycja głowni, liczne warstwy miękkiego rdzenia, okute twardą, nie zaś miękką stalą...

Chrzest ognia, str. 93

W grze Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

Runiczny sihill z Mahakamu
Weapons Mahakaman rune sihill.png
Miecz stalowy, przeznaczony do walki z ludzmi. Nieskuteczny w starciu z wiekszoscia potworów. Wykorzystywany w wiedzminskich stylach walki.
Opis
Typ
Miecz stalowy
Efekty
Obrażenia + 100%

Ignoruje pancerz przeciwnika

Kupno
1000 oreny
Sprzedaż
200 oreny
ID
it_stlswd_012

Runiczny Sihill z Mahakamu, najlepszy miecz Stalowy do zdobycia w grze.

Istnieją 4 sposoby na zdobycie tego oręża:

  • Opcjonalnie po dostarczeniu trofeów z 10 potworów Wielkiemu Łowczemu Królewskiemu.
  • Po wykonaniu zadania "Nie będzie bolało" dla Zahina Schmartza.
  • Jeżeli w zadaniu "Aksamit i błoto" odnaleźliśmy 1 lub 2 kuzynków i zdecydowaliśmy nie oddać reszty pieniędzy "Jeanowi Pierre'owi (łowcy głów) dostaniemy go po jego zabiciu.
  • Możemy znaleźć go na polach w IV rozdziale. Jest wtedy strzeżony przez grupę wywern. To miejsce znajduje się na północ od chaty pustelnika. Znajdziemy tam jeszcze płotek i zwłoki.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Można go zaimportować wraz z save'ami z pierwszej części.

Runiczny mahakamski sihil
Tw2 weapon importedmahakamrunesihil.png
Miecz stalowy
Opis
Kategoria
Magiczny
Rodzaj
Miecz stalowy
Efecty
Obrażenia 10 – 12
Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika +2%
Sloty
3
Źródło
import save'a
Kupno
- oreny
Sprzedaż
23 oreny
Waga
waga 9

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Sihill ma bardzo krótkie jelce oraz 40 cali długości (1 metr).